28 mars -14 "Ett julkort i vackan" - vecka 13

 Förra året hade jag också tänkt göra
"ett julkort i veckan"
men då tog det stopp i och med vår fjällvistelse v 12-13.
För att det inte skulle hända detta år
gjorde jag korten för de veckorna i förväg.
Hoppas det blir lite lättare att fortsätta
när jag kommer hem nu ;-)
 
Här kommer i alla fall kortet för v 13:
 

Papper ur spillpappersmappen med julpapper.
De söta tomtebarnen är från ett gammalt MajaDesign-papper
liksom God Jul-raden.
En snöstjärnekantstans (vilket ord!!)
från Martha Stewart fick en vit pappersremsa bakom
för att bli snövit.
Några utstansade snöstjärnor och lite bling
samt ett hjärta.
"Stjärtstansen" i hörnen tycker jag gör så mycket
till slutresultatet!
 

Insidan....
 

....baksidan....
 

.....och kortet med sitt kuvert .
Kunde inte låta bli att fixa lite med kuvertet
även om det är ett färdigköpt ;-)
Har stansat med samma kantstans
samt en ensam snöstjärna i hörnet
och klistrat vitt papper bakom.
 
Känner mig så nöjd att jag hållit ut så här länge i år!!
- o -
Om du är intresserad av lite Rörosbilder
så kommer de här:
(annars kan du sluta läsa nu ;-)
 

Sätter punkt för den bildkavalkaden
med en vacker dörrkrans av Islandslav
som jag såg i Rörös.
 
Hela staden är ju klassad som världsarv
och väl värd ett besök!
Fascinerande!!
 
Ha en härlig helg!
Här börjar vi tänka på hemfärd.
Nu är det isigt i skidspåren
och det gillade inte "min svans" :(
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0