3 mars -14 Ett julkort i veckan - v 9

Orkar du med ett julkort till?
Om inte så får du återkomma en annan dag ;-)
Här kommer vecka 9:s kort i alla fall:
 
 
Den fina bilden är från ett julark från SlöjdDetaljer.
På Panduro hittade jag den användbara hörndien
som håller fast både mönsterpapperet
och motivet - love it!!
 

Gjorde en egen tag med "stjärtstansen" och håltången
i matchande papper och stämplade God Jul.
Knöt fast pärlband med en grön lintråd i tagen.
Här syns hörnen ännu bättre -
visst är de fina!?!
 

En utstansad järnekskvist
med små röda halvpärlor som bär
matchade bilden, tyckte jag
och mönsterpapperets granar tog upp
granen på bilden.
 

Även skrivrutan på kortets insida
sattes fast på den blå cardstocken med samma hörn.
Mönsterpapperet bakom är baksidan på granpapperet
som jag också använt till kuvertet.
 
 
Dagens kuvert.
 

Granpapperet på baksidan stansade jag
i överkanten med en granstans från Fiskars.
 

Kort och kuvert blev lite bleka idag
men alla julkort behöver ju inte vara klarröda och gröna ;-)
 
Nästa blogginlägg lovar jag att visa ett grattiskort!
(Men jag har ju tänkte mig att fortsätta med
ett julkort i veckan
så länge jag orkar - kanske till jul!!)
 
Snön som föll igår kväll är redan borta,
så dagens promenad blev torrskodd.
Tyvärr är det fortfarande gråväder -
längtar efter SOL!!
 
Ha det gott!
Kramar!
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Ditt julkort är så fint bilden är så vacker med den lilla stugan och så snyggt med hörnen tycker om kuverten till varje kort. Kram från Titti

Postat av: Åsa/asamia

Det här julkortet är mitt absoluta favoritkort bland årets julkort. Sååå fina färger och så fint med den hörndien på motivet.

2014-03-04 @ 06:22:25
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Onkis

Man kan väl aldrig tröttna på julkort :)
Detta julkortet tycker jag mycket om, det är jättefint.
Kram!

2014-03-04 @ 07:41:58
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Johanna -pojjo

Åh va snyggt, älskar de små kanterna och klumelurerna i hörnen och även den gröna kvisten med röda bären. De måste jag testa när jag gör mina julkort :D

2014-03-04 @ 18:19:33
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Linda

Otroligtsnyggt kort, gillar hur motivet liksom flyter utöver hela kortet eftersom du matchat ihop det så snyggtmed papper och dekorationer. Och insidan hade kunnat vara ett eget julkort i sig, supersnyggt!
Kramar

2014-03-04 @ 21:35:53
URL: http://kreativgegga.blogspot.se
Postat av: Iffa

Hej!
Vilket snyggt julkort!!!
Så fint med swirlen och de röda "bären" på :)
Kram Iffa

2014-03-06 @ 17:52:27
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert julkort du gjort:))Den hörndiesen
är så läcker:)Insidan gillade jag också
liksom kuvertet:) Du är så duktig:)

Må så gott
Kramizar Marie

2014-03-11 @ 10:22:22
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0