9 mars -14 Kort till min kusins 65-årsdag......

..... visar jag idag.
 
När jag var på scrapträff i Bollnäs i februari
vann jag ett så härligt pappersset!
Det var ett precis perfekt "kuvertpapper",
cardstock och lite dekorationer.
När min kusin Torgny nyss fyllde 65 år
och jag letade i mina gömmor efter något lämpligt
"hittade" jag det och inspirationen flödade till!
 

Visst blev det härligt, manligt och kraftfullt!
 

Den turkosblå vimpeln är klippt ur mönsterpapperet också
men monterad med baksidan framåt.
Texten tror jag är ur ett stämpelpaket
från från SlöjdDetaljer, stämplad med Versafine brun dyna
och utstansad med en spellis.
Jag har lagt Glossy Accent på de bruna swirlarna -
syns ganska dåligt på fotot.
En stor blåturkos blomma fanns i mina gömmor,
liksom en stor glittrig brad och bruna halvpärlor.
 
 
Var ute lite i sista minuten
och kom på att jag glömt fota kortet
innan jag skrev hälsningen i det,
så jag täckte över det jag skrivit.
 

Baksidan och.....
 

....kortet och kuvertet.
Om det går försöker jag att frankera
med frimärken, som matchar försändelsen
och här tycker jag att jag har lyckats ;-)
 
Igår var jag i Avesta på scrapträff och -mässa.
Det brukar vi åka på i mars
och iår var det lite extra eftersom Engströms,
som ordnar det hela hade "outlet"
och jätterea, förutom nyheter.
Mikaelas var också där med både rea
och ordinarie sortiment.
Några av er bloggvänner var på plats -
alltid så kul att träffas!!!
 
Nu har tyvärr pollensäsongen börjat här i Gävle,
så jag har lite husarrest igen :(
Som tur är åker vi till fjälls om nån vecka!!
Där är det ju vinter och förhoppningsvis pollenfritt!!
 
Tack för rara kommentarer,
som gör mig såå glad!!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Vilket häftigt kort och bra text.
Ha en bra vecka.
Här är det också pollen i luften :(
Fast det är mer synd om Lilleman än mig..
Kram!

2014-03-09 @ 21:47:42
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Carina

Vilket snyggt papper. Jättefint kort och texten gillar jag.
Pollen är inte kul,men du får "gömma" dig i pysselrummet:) Ha det bra kram

2014-03-10 @ 06:16:51
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Johanna -pojjo

Oj vad snyggt det blev... vilket snyggt papper du använt. Det har jag aldrig sett tidigare :D
Usch jag ser inte fram emot när pollen kommer igång. Än så länge har vi kvar lite snö men det är nog inte långt bort. kraaam

2014-03-10 @ 13:35:53
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Linda

Jättesnyggt kort! Väldigt välmatchat.
Hoppas du gjorde några fynd på scrapträffen?
Kramar

2014-03-10 @ 15:23:07
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Åsa/asamia

Verkligen ett superfint kort med fina papper och fin textstämpel. Kul att du använder mina runda stämplar.

2014-03-10 @ 19:23:01
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0