11 maj -14 Varma tankar.....

....kan vara skönt att få när man har det jobbigt.
Vänner är ibland alldeles för långt borta
för att man rent fysiskt
ska kunna vara dem "nära".
Då kan ett kort vara beviset på
att tankarna ändå går till dem.
 
 
Till det här kortet har jag använt flera av de dies
jag köpte när jag var på Ally Pally-mässan i London.
Jag använde vit cs till kortstommen
och stansade nederkanten på framsidan
med en kombination av två spellbinders.
Den ena skär själva kanten
och gör dessutom en "söm" utmed kanten.
Den andra gör det fina spetsmönstret.
Det finns 7 olika dies i paketet
att kombinera efter eget huvud.
 
Blommorna, bladen och swirlarna är stansade
med dies ur ett annat paket av ett märke
jag aldrig sett förut.
(Jag är i Sthlm när jag skriver detta
och har glömt vad det hette ;-)
 
Fjärilen är ett fynd från en fb-grupp
och spellishjärtat har länge funnits i mina gömmor.
Textstämpeln kommer från InkyWings.
 

Den gröna cardstocken på kortets insida
är torrembossad med en folder jag köpte på Gävlemässan
Den ger en så fin rund plats för en stämplad hälsning, som här,
eller kanske man vill ha den runt ett motiv.
 
 
Jag har använt Liquid Pearl och "målat" tunt på blombladen
och satt små prickar på fröna.
Swirlarna är glittrade med Stickles Diamond
men det syns inte så väl här.
Rosa halvpärlor i blommorna
och utstansade hörn fick också pryda.
"Stjärtstansen" i hörnen på den gröna cardstocken.
 

Här ser du den fina stämpeln.
Har stämplat den på samma papper
som jag använt på framsidans hjärta.
Det kommer från min spillpappersmapp.
 
 
Kortets baksida fick också
grön cardstock och lite prickpapper
plus förstås en namnetikett.
 
Idag blev det inget egengjort kuvert till kortet
eftersom jag mest använt cardstock,
så kortet postades i ett vanligt vitt.
 
Har en "underbart regnig helg"
här i Stockholm!!
Det betyder för mig att jag har kunnat promenera
runt i stan så mycket jag vill
utan allergisnuva och andnöd.
Härligt!!
Tror dessutom att naturen gärna vill ha regn
efter en ganska snöfattig vinter här
och en torr vår!
Ni som längtar efter solen
får den nog snart tillbaka!
Ha en skön söndag!!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Vackert och stilrent kort. Fin text. Kram

2014-05-11 @ 08:32:40
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Eva

Vad mycket jobb du lagt ner på alla detaljer, men så blev kortet också det där extra. Vacker embossing, fin text ja det var många detaljer som jag gillar på ditt kort.
Regn här med och jag förstår dig. Här är det mest mannen som gruvar sig över gräset som bara växer oxh växer i blötan.
Kram Eva

2014-05-11 @ 09:23:53
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: ÅsaJ

Fint! Många arbetade detaljer. Gillar verkligen blomman! Kul att ses en snabbis i Gävle! Kram Åsa

2014-05-11 @ 10:49:18
URL: http://scrapatheltenkelt.blogspot.se/
Postat av: Sindra

Så fint kort! Jag gillar de fina stansarna som man tydligen kan kombinera lite som man vill. Det är ju toppen! Jag tror jag ska försöka ta mig till London nån gång framöver med ett riktigt stort pysselkonto med mig...hihi ;)
Skönt att du kunde vara ute utan besvär.
Ha det gott!
Kram

2014-05-11 @ 13:27:25
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Sindra

Jag blev så förtjust i fjärilen. Vet du vilken tillverkare det är?
Kram

2014-05-11 @ 13:44:54
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Linda

Så himla vackert kort! Supersnyggt med alla utstansade kanter och blommor och grejer.
Kramar

2014-05-11 @ 19:33:26
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Åsa/asamia

Det blev verkligen ett superfint kort, och hörde ju att det blev väldigt uppskattat också. Fina detaljer och blommorna och bladen är verkligen ett klipp, de är sååå fina! Tur du köpte dem.

2014-05-12 @ 07:15:52
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maritha

Åhhh så fint. Väldigt fint att få ett sånt kort.:)

Kram kram

Postat av: Sandra Lindblom

Hej Margareta =)

Äntligen har jag hittat till min dator och kan titta på alla dina vackra kort! Så mycket nytt fint här inne fast endel känner jag igen från Fejjan. Så söt den här fina tex stämpeln är som du använt till det här kortet. Är så förtjust i änglar så den gillade jag skarpt. Tycker även om dom fina färgerna du jobbat med =)

Här skiner solen just nu, hopps ni har lika fint väder som vi trotts din allergi som gör sig besvärad när det är mycket pollen.

Ha det så bra, kramar från Sandra!

2014-05-12 @ 17:31:53
URL: http://pysselsandra.blogspot.se/
Postat av: Johanna "pojjo"

Vilket jätte fint kort :) jätte sött med blommorna.

Jag förstod inte riktigt vad du menade i min blogg. Jag har inte gjort någon förändring. Isåfall är det blogglovin som gjort det...jag har sen början haft samma länkning. Menar du att man måste logga in på något sätt nu?
Jag trodde det var lika som det alltid varit....och det sker automatiskt när jag uppdaterar min blogg. Det är alltså inget jag lägger upp.
Måste försöka ta reda på hur jag får bort det isåfall..

Kram Johanna

2014-05-12 @ 22:42:01
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Camilla

Vilket jätte sött kort med vacker text.
Det kändes säkert bra för mottagaren att få detta fina kort.
Hoppas inte du har det alltför jobbigt med allergin.
Sköt om dig!
Kram

2014-05-13 @ 08:45:20
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Johanna -pojjo

Vet du om det alltid varit så när man gått in på min sida via FB? Isåfall har bloglovin ändrat något och jag vet inte hur jag får bort det...
för jag har inte gjort någon ändring...

Sorry
kraaam

2014-05-13 @ 11:42:59
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0