27 maj -14 Äntligen trädgårdspyssel....

Efter en låång pollensäsong
med husarrest för mig
har jag äntligen sluppit ut
och får ta itu med min förvuxna täppa!
 
I lördags hade vi scapträff och jag fick vila
knän, rygg och fingrar från rensandet.
Då blev det bl a ett "trädgårdskort":
 
 
Letade igenom spillpapperslådan i stugan
och hittade den här söta trädgårdstösen.
 

Visst är hon söt - och klädd precis
som jag var som barn, klänning och förklä.
Har använt den fina hörnstansen från Panduro
men här endast i två av hörnen,
för att inte störa mönstret.
 

Försökte matcha blommorna med dem
som tösen har i sin skottkärra.
Ett pärlspänne på bandet
och lite "pärlspray".
 

Stansade tags i spillpapper och kuvertpapperet.
Den fina textstämpeln är från InkyWings.
Pärlband i den gröna tagen.
 

Kuvertet blev så här i ett BoBunny-papper.
 

Kortets insida fick en skrivruta
dekorerad med ett embossat mönster.
 

Baksidan fick också dekor av kuvertpapperet
och namnetiketten en kant av
det blå mönsterpapperet från framsidan.
 

Kortet och kuvertet.
 
För er som vill visar jag några bilder från trädgården,
ni andra kan ju sluta titta här,
men scrolla gärna ner och lämna en kommentar,
så blir jag såå glad!!
 
 
Nu har tulpanerna vissnat
och ersatts av annat.
Det kanske kommer flera bilder en annan dag.
 
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Åhh vilket gulligt litet trädgårdskort. Snyggt matchat med blommorna. :)

Kraaaaam

Postat av: Onkis

Jättefint sommarkort, helt pollenfritt, det gillar jag :)
Vilka fina vår/sommarbilder du visar oss.
Kram!

2014-05-27 @ 21:01:19
URL: http://www.onkis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0