29 maj -14 Vecka 22s julkort mitt i försommaren....

Ett ganska enkelt julkort.
Har dykt ner i spillpapperslådan igen ;-)
 

Grön kortstomme ur ett A5-block från bokhandeln
passade bra till det randiga papperet.
Stansade nederkanten.
Stansade ett hjärta av en spillbit
med God Jul i parti och minut.
Det här Spellbindershjärtat ät såå användbart
liksom det tillhörande med "scalloped" kant, här vitt.
 Monterade det med 3D-kuddar.
"Hängde upp" hjärtat i ett rött sidenband
med guldkant
och knöt också en rosett.
Voila - klart!!
 

Baksidan fick också lite "God Jul-papper"
och en namnetikett.
Ett vanligt rött köpekuvert till detta kort,
så det visar jag inte ;-)
 
Är i vårt älskade Björkebo och firar
Kristi Himmelfärdshelgen.
Njuter av allt vackert och blommande
och att jag åter kan vara ute.
Idag blev det en låång promenad
utmed älven - UNDERBART!
Känner mig som korna och kalvarna
när de släpps ut nu efter vintern!!
 
Hoppas du har det lika skönt som jag!!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Ett riktigt fint och enkelt kort....jag gillar ju den stilen. :) Du å jag kommer som sagt ligga bra till när det blir jul.... ;)

Kram kram

Postat av: Onkis

Vackert & stilfullt.
Va roligt att ni har det bra i erat Björkebo.
Kram!

2014-05-29 @ 21:12:15
URL: http://www.onkis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0