29 november -14 Imorgon är det 1:a advent....

Jag hör inte till dem som julpyntar till advent.
Adventsstakar och -stjärnor ska fram förstås,
köksfönstret tvättas och förses
med min fina rödrutiga gardinkappa
som Åsa sydde åt mig ett år när jag var sjuk
(TACK älskade du!!)
Julgranen får vänta till jul hos oss,
men på julkort får de vara redan nu.
 
 
Köpte en scraptidning innan jag åkte på vår långresa
och det innehöll både stämpel
och matchande mönsterpapper.
Perfekt för att komma igång med julkorten efter resan!
Vi hade också en scrapträff med Gävle-gänget
när jag kom hem och
då blev bl a detta enkla kort till.
 

Insidan fick en snygg julhälsning på höjden.
 
 
Enkel baksida med mönsterpapper
och namnetikett.
 

Mönsterpapperet räckte inte till kuvert,
så jag stämplade snöstjärnor på ett vanligt vitt,
både på fram- och baksidesfliken.
 
Allt för idag!
Är i Björkebo och har varit med på
den traditionella julauktionen i vår kyrka här igår.
Det är startskottet för adventsfirande för mig -)
 
Ha en skön adventstid!
Njut och försök låta bli att stressa -
det blir jul ändå, tro mig!!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååååå vackert julkort du gjort:)) Julgransstämpeln var ju så fin:))Snyggt matchande papper till:))
Visst är det härligt med advent, jag julpyntar inte heller direkt än. Men Adventstjärnor i alla fönster, två adventsljusstakar som jag dekorerar med kuddmossa, nötter och kaffebönor:) och hyacintgrupper och vita Azalea i fönsterna, det gillar jag;) Vi har även ganska många julslingor och utegran ute till advent. Det lyser upp sååå vackert här i skogen:)) Sen ung en vecka innan julafton så börjar jag och julpynta inne:)

Ha nu en jätte skön första Advent
Kramizar Marie

2014-11-30 @ 12:46:42
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0