5 oktober -14 Två flugor i en smäll.....

Nu i helgen har vi varit på en riktigt härlig scrapträff, Åsa och jag.
TUSEN TACK till Helena, Jessica och Kerstin
som fixat allt så perfekt:
fiffiga utmaningar, gofika och jättegod mat,
fint tävlingskit, härlig stämning och alla andra detaljer
som gör en träff till en succes!
 
Av tävlingskitet skulle vi skapa efter en skiss
och mitt bidrag ser ut så här:
 

Skissen hade vissa drag av mitt förra inlägg
i Helihakbloggen,
så det gällde att hitta en ny idé ;-)
Ingen "blommig sommarblus" idag alltså
utan ett julkort med Momas underbara hyacint.
Det blev ju ett DT-kort för Momas också - härligt!
Mönsterpapperet (Primas Holiday Jubilee "Nostalgia"), 
cardstocken, blinget och den söta pippin fanns i kitet.
En snörning fanns på skissen samt en "doily" i öppningen -
där fick hyacinten hamna.
Julsången bakom är från baksidan av mönsterpapperet.
De söta stämplarna på flikarna kommer från Stempelglede.
Snörningen fick idag bli en enkel rosett
som håller samman korthalvorna.
Ska fixa nån bra baksida med "fack" för en "note" sen.
 
 
Kolla in den söta fågeln, som är ett gem!
Älskar fåglar!!
Hörnstans från Martha Stewart.
 
 
Närbild av hyacinten, som är en digital stämpel
och finns att ladda ner här.
 
 
Jag blev så besviken över att det inte syntes på fotot
att jag glittrat lite på bilden med Gelly roll clear star,
så jag tog ett nytt kort, fast då hade dagsljuset flytt
och jag fick vinkla bilden under lampan ;-)
Därav färgskillnaden och "förvrängningen" av bilden.
 

Den fina jultexten kommer också från Momas
och du finner hela bladet här i shoppen.
 
Gick inte att få till ett kuvert till detta kort,
så det får bli ett "köpekuvert" till den här kortet.
Det får bli "veckans julkort"
och DT-kort till Momas i alla fall,
och så kunde jag slå "två flugor i en smäll"
eller kanske egentligen tre(!!!) eftersom det ju också
var en utmaning på träffen.
 
UPPDATERING NÄR KORTET ÄR HELT KLART:
 

När jag letade kuvert till det här kortet
hittade jag kort + kuvert som passade perfekt i färg.
Då kom jag på att jag skulle göra ett staflikort av mitt kort.
Så här blev det!
Fick plats med ytterligare en av Momas fina texter
från samma textark, som den här ovan.
 

Kuvertfliken stämplade jag med samma stämpel
som jag använde till flikarna på kortet.
Stämplade med den på nedre hörnen på framsidan av kuvertet också.
 

Då blev det, till sist, ett kort och kuvert-kort
här allra sist, precis som vanligt ;-)
 
 
På Bollnästräffarna lottar de ut priserna i utmaningarna
och jag hade turen att vinna två gånger under lördagen -
vid en av utmaningarna vann alla som lämnat in ett bidrag pris!!!
 
Hade inte tänkt delta i någon utmaning alls
eftersom jag var trött efter mässan
och inte ville stressa utan bara mysa,
men de hade så kluriga och roliga utmaningar
att jag inte kunde låta bli!!!
Du kommer att få se de andra alstren också här
så småningom!
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tiitti

Det blev ju ett jättefint julkort på träffen , och fåglar är så fina tycker jag med i vinter kommer de fina domherrarna som jag aldrig kan se mig mätt på . Ha det så gott, kram från Titti

2014-10-06 @ 10:57:16
Postat av: Evas pyssel

Vilket härligt kort. Vacker stämpel, fin text och så den fiffiga vikningen. Det är verkligen roligt att tänka nytt.
Ha en bra vecka. Kram Eva

2014-10-06 @ 11:02:34
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: snojbi

Görfint kort

Kraaaaam

2014-10-06 @ 19:41:09
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Jessica

Tjusigt kort!! Tusen tack för de fina orden om träffen, så roligt att träffas tycker jag :-)

2014-10-06 @ 19:58:41
Postat av: Ewa

Hej.
Du visade en mall att göra kuvert av från Helihak
men jag hittar den inte .vad heter den och vart finns den.
Skulle så gärna vilja ha den.

Svar: Här finns två länkar till olika inlägg, det ena hur man gör kuvert med hjälp av en Ultimat Pro, den andra hur man gör kuvert bara med hjälp av linjal.http://helihakblogg.blogspot.se/2013/09/vanskapskort-med-kuvert.html
http://helihakblogg.blogspot.se/2014/01/lat-dina-drommar-flyga.html
Hoppas detta hjälper!!
MormorMargareta

2014-10-06 @ 20:38:23
Postat av: HannaPanna

Men wow vilket underbart kort <3 vilken energi du måste lagt på det :-) Älskar hur du vikt ner kanterna sådär!! Kraaaam

2014-10-06 @ 22:38:06
URL: http://hannapannaspyssel.blogspot.com
Postat av: Onkis

Ett mycket vackert julkort med min favorit julblomma :)
Synd att jag har såå långt till Gävle, det hade varit så roligt att gå på mässan.
Kram!

2014-10-09 @ 09:30:54
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Iffa

Hej!!
Men så mycket fint du gjort!
Har kikat runt en stund å inser hur mycket snyggt jag missar nu när jag varesig grejar med min blogg eller hälsar på i andras. Detta kort är ju kanonsnyggt :) Älskat ju nedvikta hörn å dessa var så fina :)
Stort tack för ditt lilla spår i min blogg :) Ibland blir jag sugen på å lägga ut så kanske får jag ett ryck framöver när förhoppningsvis lusten återkommit mer och jag fått tillbaka min pysselhärna när sonen flyttat.
Ha en jättefin helg <3
Stor kram från Iffa

2014-10-17 @ 21:01:46
URL: http://iffasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0