19 september -14 Musik och teater...

Vi har mycket musik och teater i vår släkt
Många av släktingarna fyller år under hösten
och idag visar jag ett födelsedagskort
till Patrik, en "stjärna" som både sjunger, spelar och spelar teater.
 
 
Hittade ett papper med ett "klippark" på baksidan
som jag tyckte passade denne yngling.
Jag har använt Glossy accent på det utstansade notsystemet
och Patriks namn
och glittrat en hel del med Stickles Diamond
men det går inte riktigt fram på fotot.
 

Här syns det kanske lite
att jag byggt upp höjd på kortet
med 3D-kuddar, även om fotot är dåligt.
 
 
Här anas lite glitter och så ser du en not-charm
och ett litet facetterat hjärta.
 
 
Insidan har fått en stämpel från Vilda
som jag färglagt med akvarellfärg,
ett hjärta utstansat i notpapper, några stämplade "hörn"
samt en text från klipparket.
 
 
Baksidan med de sista bitarna av papperet
och en namnetikett.
 
 
Dagens kuvert.
 
 
Mönsterpapperet är från BoBunny (är jag nästan säker på)
och den blåprickiga biten från min spillpapperslåda
har fått gå ett varv genom en pappersveckare
för att få lite "yta".
 
Patrik har fått sitt kort och jag ett mycket uppskattande TACK!
Det är verkligen roligt att "skräddarsy" kort
till någon som verkligen uppskattar det!!!
 
Allt för idag!
Är i Björkebo över helgen, så jag kämpar
med vårt mycket ostabila mobila bredband - puh!!!
Ha en härlig helg!
Här ska klippas gräs och letas svamp!
Lämna gärna en rad så gör du mig extra glad!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Jag gillar också när kortet blir så personligt, och jag förstår att han blev glad när han fick detta fina kortet.
Kram & ha en trevlig helg!

2014-09-20 @ 08:33:05
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Titti

Tusen tack Margareta för din kommentar i min förra blogg (vittochzink). Den värmde jättemycket. Fick tyvärr starta en ny blogg idag men du är välkommen dit ochså. Än en gång visar du ett jättefint kort. Önskar dig en trevlig helg. Kram Titti

2014-09-20 @ 09:59:00
URL: http://mittpysselskafferi.bloggo.nu/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett mycket läckert personligt kort, me like:)) Läckra papper och dekorationer och kuvertet blev så himlans snyggt:))

Hoppas ni hittade mycket svamp:))
Må så gott
Kramizar Marie

2014-09-21 @ 11:22:17
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0