20 september -14 Veckans julkort blev två....

Ja, nu har jag lagt i en extra växel!!
Vet att jag ska vara borta nästan tre veckor
i månadsskiftet oktober-november,
så det gäller att högen är tillräckligt stor innan vi åker ;-)
 

Ett spillpapperskort igen med snygga fåglar
-jag har ju lite "pippi" på det!!
De fina träfåglarna, som passade så bra här
kom en scrapkompis med i förra veckan.
God Jul fick jag av en annan - de är såå generösa!!
Stansade med en hjärtekantstans
upptill på ett papper
och klippte vimplar nedtill på de två andra.
Bären är blanka och fina av Glossy Accent.
 
         
 
Insidan och baksidan.
Skrivrutan ser lite bucklig ut - det beror på
att jag klistrade namnetiketten med lim
men det gav sig när det torkade.
Jag vara bara för snabb med kameran ;-)
 

Det här är också ett spillpapperskort.
De fina julstjärnorna är stansade med en punch
och embossade med en annan, som hör till.
Bladpunchen gör båda jobben samtidigt - så smidigt!!
Ett gammalt 6x6' Maja-papper och en tag från nåt klippark
låg i julpapperslådan,
men till nåt kuvert räckte det inte här heller förstås ;-)
Det får bli röda kuvert till båda korten - kan inte hjälpas!
 
          
 
Ett annat julpapper ur spillpappershögen
fick pryda insida och baksida.
"Stjärtstansen" har använts flitigt på det här kortet
som du ser.
 
Mörkret står alldeles svart utanför stugfönstren.
Idag har vi plockat in dynor och solstolar,
staplat bord och stolar i uterummet
och rullat ut stora mattan under köksbordet
mot vinterns golvdrag,
så nu känns det att hösten är på väg,
även om vi haft en underbart solig och varm dag idag.
Imorgon är vi lovade regn!
 
Hoppas du har en skön helg!
Det har jag!!
Nästa lördag sk jag på Gävlemässan!!
Hoppas få se en del av mina scrapkompisar där också!
Kanske du också ska dit!?!
Välkommen!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Vilka fina julkort! Ja jag har ju gjort ett nu då i alla fall ;-)
Vi ses på lördag!
KRAM!
Rosa

2014-09-20 @ 21:59:43
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Maritha

Ohhh riktigt fina kort min vän....du håller då ångan uppe du. Härligt att se :)

Kraaaaam

Postat av: Onkis

Du är verkligen duktig som orkar göra så många fina julkort.
Fina härliga julfärger och söta fåglar.
Kram!

2014-09-21 @ 12:07:01
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååååå vackra julkort du gjort:)Jätte vackra papper och dekorationer:) Gillade särskilt det första kortet med vimplarna, liftvarning;))

Må så gott
Kramizar Marie

2014-09-21 @ 12:21:11
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0