28 september -14 Mera musik........

Min kusin Urban, som så snällt lekte med sin "lillkusin"
under barndomssomrar "på landet"
hade födelsedag igår.
Han är också musiker, körledare och musiklärare,
så nu fick min "musikmapp" åka fram igen.
 

Fiolen har följt honom sen barndomen,
i ungdomen kom trombonen också in i hans liv
men jag har inte hittat inte nån sån.
Den lilla sångtrion från Penny Black fick vara med
liksom texten till körsångares hyllningssång nummer ett!
 

Ubbelinus var ett barndoms-smeknamn
så det fick finnas på insidan.
Bokstäverna är stickers från ett BoBunny-ark
och vimpeln de sitter på är från kanten av mönsterpapperet.
 Den fina musikstämpeln kommer från från Vilda
och Grattisstämpeln från JaneDesign.
 
             
 
Baksidan och kuvertet. Mönsterpapperet är från Bohemia.
Ett av mina favoritpapper, som jag spart sista bitarna av så länge,
men nu är det oåterkalleligen slut :(
 
,
 
Slutar, som jag brukar, med kortet och kuvertet,
som jag hoppas landade i Ubbes brevlåda i fredags
om nu posten skötte sig.
 
Igår var det ju mässdag här i Gävle,
som för min del började med kaffebryggning före sju
så utställarna kunde få sig en styrketår
när de anlände,
och slutade med hämtning av barnbarn som gick av
sitt pass på MAX strax efter elva.
 
Idag är jag TRÖTT och SEG.
Det är Åsas födelsedag,
så vi ska dit ikväll och fira förstås!!
Före det ska present slås in, kort göras klart
och förstås mässfynd "klappas på" mellan varven ;-)
 
Tack till er som kom och gjorde mässan så underbart mysig,
både utställare och besökare!
Det var såå roligt att träffa er alla!!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bili

Tack själv för igår, det var en trevlig utflykt att åka till mässan. Blir nog en tur nästa gång också (i maj?) Kul att träffas o träffa andra bekanta också. Vilket fint musikkort du har gjort. Effektfullt papper med ränder på tvären och fina intrument. Ha det bra o ha det så trevligt på födelsedagskalaset :) kram bibbi

2014-09-28 @ 13:08:45
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Maritha

Vilket härligt musikfyllt kort. ...den lilla fiolen är bara helt bedårande. :)
Klapp dina mässfynd fr mej me ;) hihi

Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0