4 september -14 Älsklingsblomman på kort och kuvert....

Älskar pelargonier!!
Här i Björkebo har vi massor av pelargonier
i stora krukor på trappen.
Flera av krukorna är Höganäskrus
som min mormor och farmor hade lingonsylt och saltgurka i
när jag var liten.
 
Hittade ett papper med pelargonier
hos Scrap och Ting
och det var dessutom ett utmärkt "kuvertpapper".
 

Visst är det läckert!!
Några gula pelargonier har jag inte
men massor av andra färger.
 
 
Några spillpappersbitar i rosa nyanser
fick komplettera pelargonen på mönsterpapperet
som fick bli "motiv" idag.
Ville inte "dekorera ihjäl" de fina papperen
så det fick bli lite clean and simple idag.
 
 
Insidan med lite mönsterpapper
och en fjäril urklippt ur ett Pionpapper.
 

Kortets baksida och....
 
 
.......kortet med sitt kuvert.
 
Det här kortet blev till under scrapträffen i lördags.
Är såå glad och tacksam att jag får vara med i detta mysiga gäng!
Det är verkligen ljuspunkter i tillvaron!!
 
I söndags var vi upp till Edsbyn, Åsa och jag
(ja, vi hade Magnus och Kjell med oss också)
där Scrap och Ting hade "nyinvigning" med utvidgad lokal,
rabatter och gofika!
En jättemysig utflykt och lite scrapgodis
fick förstås följa med hem ;-)
 
Ha det gott och scrappa lugnt!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Ett underbart kort med kuvert igen!
Så roligt att ni har samma intresse, Åsa och du! :)
Roligt också att Elisabet kom och var med och pysslade :)
Trevlig helg!
Kram

2014-09-05 @ 12:59:20
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Maria

Ljuvligt kort Margareta!!! Jag älskar pelargonier, dom hör liksom sommaren till =) Underbart papper det här, efter i söndags så ser jag "Margaretapapper" lite överallt =)
Ha det gott, kram

2014-09-06 @ 10:48:58
URL: http://maria-miamaria.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Nu var det längesedan jag kikade in till dig. Vi har haft fullt upp med sonens hus hela sommaren, så jag har varken haft tid eller ork att scrappa och blogga. Men nu hoppas jag att det ska bli lite mer tid igen:)

Har kikat runt hos dig. Du har hunnit göra sååå mycket vackra kort:))))
Visst är det vackert med pelargoner:)) Ditt sista kort blev verkligen vackert med de härliga papprena
och kuvertet blev jätte snyggt:)))

Ha nu en skön helg och må så gott
Kramizar Marie

2014-09-06 @ 11:07:35
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Serafin / Ronja

Vilket underbart fint kort, så härliga färger och blommor, så snyggt det kan bli med spillpapper! :)

2014-09-17 @ 02:32:42
URL: http://serafinpysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0