6 september -14 Lily of the Valley-stämpel.....

 ....som fick följa med mig från Londonmässan i våras
finns på dagens kort.
 

Visst är de alldeles bedårande!
 

Det fina mönsterpapperet är från Primas Sparkling Spring Collection
och heter "Pink Apron".
Jag försökte blanda till akvarellfärger som matchade papperet.
Sen gjorde jag ett pat tags av spillpapper
och stansade överkanten med en
kantstans från ek-success.
De är så smidiga och bra, t ex när man ska på träff
eftersom de blir så platta när man "knäpper ihop dem"!
Det fick bli daisies, eftersom jag inte hade
rosor i rätt färg.
Textstämpel från InkyWings.
 

Insidan fick en kant av samma hjärtswirlstans
en skrivruta och dekor av mönsterpapperet.
 

Baksidan med min namnetikett.
 
 
Kolla här på kuvertfliken
vilket fint swirlmönster det finns bland rutorna!
 
 
Ja, här ser du kortet med sitt kuvert.
Det är ju lite läckert att mönstret blir
på diagonalen på kuvertet
och på tvären på kortet.
 
Nu har vi flyttat "hem till Gävle" igen
efter en l å n g sommar "hemma i Björkebo" ;-)
Det är skönt att ha flera "hemma"!
 
Sommaren tog vi med oss
så vi har haft en skön och solig dag även idag.
Är jätteglad för det!
 
Nu ska jag nog kvarta in
för imorgon ska jag hjälpa Åsa lite
när hon står på loppis.
Då gäller det att vara pigg!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Ohhhh så himla gulligt det här va...jättefint med dom små tagsen som sticker fram :)

Kram kram

Postat av: bili

Jättesött motiv och fina färger, fint färglagt. Söta blommor till och dom passade bra till det övriga. Gillar dina kuvert, brukar tänka på dej när jag ser ett papper som skulle passa bra till kuvert. Ha det bra och hoppas hösten har lite brittsommar till dej :) /kram bibbi

2014-09-06 @ 23:06:52
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: HannaPanna

ååååh va fint! underbar stämpel o härliga färger :-) så smart du gjorde med spillbitarna också :-) kram

2014-09-07 @ 22:35:01
URL: http://hannapannaspyssel.blogspot.com
Postat av: snojbi

Ett fantastiskt fint kort

Kraaaaam

2014-09-08 @ 19:07:49
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhhh! så gulligt kort du gjort, med en såååå söt stämpel som du färglagt jätte fint:)) Vackra papper, dies och dekorationer, me like:)) Visst blev det läckert med kuvertet och att mönstret blev på diagonalen. Du är såååå duktig:))

Ha nu en fin höst "hemma"
Kramizar Marie

2014-09-10 @ 10:00:45
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0