2 april -15 Veckans julkort på skärtorsdagen.....

Fick en kommentar på fb igår av en scrapvän
som efterlyste julkort
när jag visade påskkort.
Lugn, bara lugn, som Karlsson på Taket sa -
naturligtvis kommer det ett julkort även denna vecka! ;-)
 
 
Ännu en fin hÄngel av det äldre slaget
som önskar God Jul!
Mönsterpapper från BoBunny: Midnight frost moonlight
passade så bra till färgerna på hÄngeln,
som jag färglade i fjällen.
Jag stansade ut henne med Spellbinders
Petite Ovals Large
och satte en Scalloped Petite Ovals Large bakom.
Snöstjärnorna är stansade med Martha Stewarts Glacial Snowflake
och glittrade med Stickles Diamond.
Snöstjärnehörnet är också en MS-stans.
Åsas fina poststämpel sitter i hörnet.
 
 
 
Jag har börjat försöka mig på 
att färglägga med Distresspennor
i st f mina akvarellfärger, som jag brukar.
Lite svårt att byta "medium" ;-)
Har använt Tattered rose till huden,
Victorian velvet till klänningen
och Wethered wood till förkläde, klut på huvudet
och som skugga runt motivet
samt Aged mahogany till hjärtat.
Runt motivet har jag också gjort lite moln
genom att använda scalloped dien
och en liten ljusblå Versa mark-dyna.
Tyvärr syns glittret inte så bra på fotot,
men man anar stjärnorna jag ritat
med Gelly roll clear star,
som också finns i kanten på vingarna,
runt hjärtat och som "snö" nertill på motivet.
 
 
 
Kortets insida med mönsterpapper och bling.
Papperet med God Jul-hälsningen
kommer från ett gammalt Panduroblock.
Det blå papperet stansade jag i kanten
med den kantstans som hör till hörnstansen på framsidan.
Kunde inte låta bli att använda
min "stjärtstans" i de övre hörnen.
 
 
Kortets baksida.
 
 
Det här papperet passade såå bra till kuvert.
 
 
Här ser du, som vanligt kortet med sitt kuvert.
Knasigt att göra julkort i påskveckan,
men med "ett julkort i veckan"
blir det ju så. ;-)
 
Hoppas nu du får en härlig påskhelg!
Passa på och njut om du är ledig!
En extra kram till dig som jobbar
och håller landet igång - du är en hjälte!!
Kram till alla!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Julen varar ända fram till påska, sjunger man ju;)
Underbart vackert julkort du gjort:)) Härlig färgkombination:)) Stämpeln är ursöt:))
Kuvertet blev jätte läckert:))

Ha en fin Påskafton imon:))
Kramizar Marie

2015-04-03 @ 22:12:30
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Titti

Det är toppenfint kort och dina fina kuvert till dem.
Är toppen och köra hela året.
Kram från Titti


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0