22 april -15 Veckans julkort.....

....var med i veckans 48-timmars julkortsutmaning,
men nu är den slut 
så jag kan visa kortets alla sidor
och så kuvertet förstås ;-)
 
 
Så här såg kortet ut när jag skickade det till utmaningen.
Det skulle alltså vara ett julkort
och det fick vara max 3 papper + cardstocken
samt högst 5 dekorationer inkl ev motiv
och innehålla snöstjärnor.
Clean and simple var temat.
 
 
Den härliga killen är en gummistämpel
som kommer från Lilly of the Valley.
Visst är han helt underbar!!
Hej vad det går.....
 
Himlen är färgad med en lavender-dyna och make-up-svamp.
Stickles starlight som glitter i snön
och snöflingor.
Färglagd i fjällen med distress -
alltid så spännande att se om jag hittar lämpligt papper då ;-)
Det här vackra mönsterpapperet kommer från Bo Bunny.
 
 
Kortets insida gjorde jag lika som utsidan
men med en extra snöstjärna
och stämplad julhälsning i st f motivet.
 
 
 
Kuvertet fick jag offra ett extra papper för att göra.
 
 
Kortet med kuvertet - kommer nog
att sätta dit en snöstjärna till -
eller kanske inte....
 
Nu har jag lite "husarrest" igen p g a ökande björkpollen.
Idag har jag ägnat mig åt "spillpappershögarna"
och sorterat lite,
och då hittade jag en del papper som inspirerade 
till lite enkla kort.
Vill du se, så återkom imorgon!
 
Tusen tack för rara kommentarer!
Blir jätteglad!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Snyggt!!! Tänker på dej i pollensäsongen. Sköt om dej och ha det bra bland pappersbitarne ;
kram bibbi

2015-04-22 @ 08:48:49
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhhh! så läckert julkort du gjort, me like:) Jag gillar ju blått till julkort:) Stämpeln är ju så söt och du har färglagt den såååå snyggt:)) Och det ser ut att gå undan;) Kuvertet blev underbart fint:))
Tycker så synd om dig att du måste hålla dig inne. Men du får ha en fin dag i scraprummet:)så "syns" vi imorgon:)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-04-22 @ 12:19:06
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Becca

Väldigt fint!

2015-04-22 @ 17:54:19
URL: http://beccapysslar.blogspot.se/
Postat av: Titti

Verkligen fint julkort , älskar deras stämplar
Hoppas det blir bättre snart , med pollen
Ha nu en bra husarrest, kram från Titti

Postat av: Åsa/asamia

Ditt kort är superfint, och jag gillar det ännu mer i verkligheten, den lila färgen är ännu finare då och stjärnorna glittrar.
Love U <3

2015-04-24 @ 06:48:00
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0