27 april -15 Utmaningskort från i lördags....

..... när jag var på Fristadsträffen
tillsammans med ett underbart gäng,
som scrappade hela dagen lång
"med hjärta och hjärna".
 
Till en av utmaningarna skulle man tolka en skiss.
 
 
Min tolkning har inga stjärnor,
utan ser ut så här:
 
 
Hade hittat ett såå läckert papper - det lila med trollsländor
och det fick bestämma färgskalan.
 
 
Första testet med en ny die - love it!!
 
 
 
Kortets insida med mer av papperet
och ett par trollsländebrads
som fick flyga in sen jag kommit hem.
 
 
Baksidan och....
 
 
.........kolla in den fina trollsländan 
på kuvertfliken.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
 
Det fanns flera roliga utmaningar
och jag var med i ett par till
så här kommer fler inlägg de närmaste dagarna.
Välkommen in om du vill titta!
 
Jag sticker till Björkebo
för att fira Valborg och 1:a maj,
och gläder mig åt rapporter om
att björkarna där ännu står "lila"
- alltså inget pollen än!!
 
Ha en härlig helg och var rädda om varann!!
Kram!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket underbart fint kort/kuvert, trollsländor är väldigt inne nu förstår jag

2015-04-27 @ 16:57:21
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert trollsländekort du gjorde på träffen:)) Och kuvertet blev såååå läckert i det pappret:))Snygg ny die du köpt:))))
Din tolkning av skissen blev jätte fin, tycker jag:))
Hoppas nu ni får en härlig Valborg och 1:a Maj och att du kan njuta ute lite utan pollen:))))
Kan du tänka dig att jag gjort ett nytt inlägg, så välkommen in vännen:)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-04-28 @ 15:24:48
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej. Jag undrar vad den fina blomdiesen heter??? :) kramiz Anna

Svar: Hej Anna! Nu äntligen kan jag hjälpa dig med vilken die jag använt till blommorna på det här kortet. Den är från Marianne Design och har nr LR 0245. Jag minns inte var jag köpte min, men tror att Gunilla på Helihak kan hjälpa dig. Slå henne en signal så på 0240-80550! Kram!
MormorMargareta

2015-05-23 @ 07:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0