29 april -15 Veckans julkort...

Hittade några jättefina BoBunny-papper
med snö- och vintertema i vintras.
Har redan använt av dem
till mina julkort
och här kommer ett till:
 
 
Eftersom papperen matchar varann
är det roligt att kombinera.
Här ett papper med snöstjärnor i blått,
turkos, vitt och vinrött.
Satte en vinröd cardstock bakom mönsterpapperet
och bakom motivet.
Den vinröda rosetten har jag ritat glitterprickar på.
 
 
 
En liten hÄngel med hjärtan på tråd.
Gjossy accent gör att hjärtana glänser så fint.
 
 
De vita utstansade snöstjärnorna
är monterade på glittriga snöstjärnor
och med en vinröd halvpärla i mitten.
 
 
Insidan har en skrivruta utstansad med samma form
på dien från Cherry Lynn
som mönsterppperet på framsidan.
Den scalloped cardstocken bakom är utstansad
i den cardstock som sitter bakom 
mönsterpapperet på framsidan.
Det sparar både papper och vikt!
Den lilla fina julpoststämpeln har Åsa gjort - så användbar!!
 
 
Baksidan av kortet med min namnetikett
som satts på den minsta scalloped diecuten
av samma Cherry Lynn-die.
 
 
Kuvertet blev så här med det snygga randiga papperet.
 
 
Kortet och kuvertet.
Högen växer och det gläder mig!
 
Nu är jag i Björkebo och här är det regnigt och småkallt.
Det är ju toppen för mig
för det betyder slut på husarresten
och en låång härlig promenad ikväll!
 
Hoppas du haft en fin dag!
Var rädda om varandra!!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ljuvligt julkort och kuvertet är verkligen bara såååå snyggt(jag är galen i randigt) ;)

Kram kram
Marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-04-29 @ 21:19:33
Postat av: Ann-Marie Johansson

Som vanligt..... löööööv

2015-04-29 @ 22:28:26
URL: http://systeryster-annemi.blogspot.se/
Postat av: Becca

Så härligt! Stämplen är jätte gullig och jag gillar dom härliga papprerna.

2015-04-30 @ 06:34:09
URL: http://beccapysslar.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Så ljuvligt fint kort med hÄngelstämpeln, njuter av att titta på /AnneD

2015-04-30 @ 09:31:49
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så skönt att ni kom fram ordentligt till Björkebo:))
Och passa på att njut ute nu när det inte är så mycket pollen:)))) Här är det kallt och blåsigt, så det blir nog mys inne och i morgon firar vi Kim som fyller 25 år:))

Ditt julkort blev såååååå vackert med fina papper och söt hÄngla stämpel:)))) Snyggt med stjärnorna:))
Kuvertet tokgillade jag:)) Du är såååå duktig:))
Du får mer en gärna ta idéer från mina kort, det är bara roligt:))))

Nu önskar jag ER en härlig Valborg och 1:a Maj:))
Var rädda om ER:)

Kramizar Marie

2015-04-30 @ 12:56:13
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Onkis

Du är såå duktig som fortsätter med dina fina julkort :)
Ha en toppen trevlig helg!
Kram.

2015-05-01 @ 09:04:34
URL: http://www.onkis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0