6 april -15 Med en enkel tulipan.....

En av mina bästa scrapvänner här i Gävle
fyller år idag.
På vår scrapträff igår bjöd hon på
en underbart god choklad- och kolapaj
och jag grattade med ett kort (förstås)
och en liten present.
 
 
Ett fång tulpaner i en korg
och inte bara "en enkel tulipan"
finns på stämpeln.
Den är målad med distress markers
och vattenpensel.
Grattis är utstansat med en die från Mandys,
som finns på Helihak t ex.
En pärlswirl satte jag i övre hörnet.
 
 
Blomdekoren i hörnet har inte tulpaner
men blommor i matchande färg till kortet,
utstansade blad och pärlstrån.
 
 
Mönsterpapperet kommer ur min spillpappersmapp
så jag minns inte var det kommer ifrån.
Ett vitt ritpapper sticker fram bakom mönsterpapperet
och båda är stansade i kanten med "mustaschstansen".
En dubbel organzarosett i ett pärlhjärta.
 
 
Eftersom mönsterpapperet på kortets framsida
var ett spillpapper, fanns inte tillräckligt för ett kuvert,
så detta är gjort av ett Panduropapper.
 
 
Använde båda mönsterpapperen inne i kortet.
Stansade skrivrutan med samma stans
och stämplade Grattis.
 
 
Även baksidan fick en stansad dekor
av molnpapperet under namnetiketten.
 
 
Här är Rosmaries kort och kuvert.
Hoppas att hon har en riktigt trevlig födelsedag idag
med sina nära och kära!
 
Imorgon bloggar jag som DT för Helihak
och visar ett vårinspirerat kort
både här och, naturligtvis ,i Helihakbloggen!
Välkommen dit då!!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie L

Oj oj, nu förstår jag vart Åsas anlag kommer ifrån, så himla! snyggt!

2015-04-06 @ 20:11:23
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: snojbi

Superfint

2015-04-06 @ 21:11:11
Postat av: Charlotta / La Vikinga

Det var ett jättefint kort! Tulpaner är nog mina favoritblommor av dem alla. Och snygga blommor i nedre hörnet också. Hasta la vista!

Svar: Har stämpeln med mig till Stockholm ;-)
MormorMargareta

2015-04-06 @ 21:16:06
URL: http://lavikingascrapp.blogspot.se/
Postat av: Rosa A/scraprosa

Tack för det fina kortet och dess innehåll! :-) Kramar från Rosa

2015-04-06 @ 22:11:43
Postat av: Anonym

Görfint

2015-04-06 @ 22:32:56
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Anonym

Görfint

2015-04-06 @ 22:33:00
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert tulpan kort du gjort till din vän:)) Stämpeln var sååå fin och snyggt färglagt:))
Vackra dekorationer och kuvertet gillade jag:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-04-07 @ 13:14:17
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0