1 augusti -15 Sol och sommarvärme - och julkort....

Känner mig allt lite knasig,
nu när vi  ä n t l i g e n  verkar ha fått riktig sommar,
att jag visar julkort ;-)
Fick så fina boksidor ur en urgammal postilla
av Monika när vi scrappade ihop i onsdags
så jag fick massor av inspiration.
Här kommer ett alster:
 
 
Rev kanterna längs en linjal.
Lyckades ju hitta en juldagssida
och den passade ju bra,
men var i bredaste laget till kortet.
Hade själv köpt en gammal tysk bok
med samma frakturstil på loppis.
Nu hittade jag en sång i den,
som handlade om "Engerlein" = små änglar
och då var temat givet!
Det söta änglamotivet kommer från ett PionDesign-papper.
Brun cardstock som bas.
 
 
Jag lyckades pilla dit en pärlswirl -
det är inte alltid det blir bra minsann!
Blommorna är stansade ur ett papper med guldskrift.
Klippte blad ur det också
och stansade en fotomatta
med en scalloped Spellbinder-die.
 
 
Stämplade God Jul
på en bit av den avrivna kanten 
från postillapapperet.
Här ser du också de söta änglarna
och de bruna halvpärlorna i kanten.
 
 
Insidan fick också både postillaark och notor.
God Jul är stämplat på ett brevkort
som fanns på mönsterpapperet.
 
 
Baksidan och......
 
 
....kuvertet.
Gillade inte riktigt att jag fick lov att kapa
en liten änglakör,
men är ändå ganska nöjd med kuvertet.
 
 
Avslutar, som vanligt, med kortet och kuvertet.
Få se vad jag mer kan hitta på 
med de ljuvliga postillabladen.
 
Är hemma i Gävle ett par dagar
för att fira Mickan, som fyllde 21 igår.
Imorgon bär det upp till Björkebo igen!
Hoppas solen stannar!
Kram!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så vackert julkort. Gillar dom söta änglarna med notpapper bakom. Swirlen förgyller det hela. Du har säkert en hel del kort på hög nu inför julen. Jag har bara kommit till tankarna i huvudet hur korten kanske ska se ut. Men...hinner nog göra några i år också. Hoppas du har det bra i det konstiga sommarväder vi har. kram bibbi

2015-08-03 @ 20:56:43
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vackert julkort:) De papperna med änglarna är så fina, jag hade dem för ett par år sedan:)
Kuvertet blev väldans fint:)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-08-06 @ 19:09:13
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0