10 augusti -15 Ibland blir det missar....

Upptäckte att jag glömt födelsedagen
till en liten tjej i bekantskapskretsen, 
så nu fick det bli ett snabbgjort kort till Blessing.
 
 
Tack och lov kom Åsa hem från sin "roadtrip"
och hade underbara BoBunny-papper med sig hem åt mig,
så det blev inte så svårt.
Hon hade köpt många papper i serien Primrose,
både fina "kuvertpapper" och ett klippark.
Underbart att ha en så rar 
och omtänksam dotter!!
 
 
Har satt en ruta från klipparket
som en flagga på ett papperssugrör.
Fjärilsbården och den vågiga bården
är också från klipparket.
Jag gillar lager på lager och har monterat
med distanskuddar
och böjt upp hörnen lite
på både bårderna och "flaggan"
för att få liv i kortet.
Blommor, utstansad bladslinga och bling,
hjärtan och fjärilar
ur mina gömmor.
 
 
Kolla vilket fint kuvert det blev
av det här papperet!!
Hon kan Åsa,
hitta perfekta papper till sin mamma!!
 
 
Kortets insida med lite av kuvertpapperet
på en skrivruta av ritpapper.
Min älskade "stjärtstans är använd i hörnen
liksom på kortets framsida.
 
 
Kortets baksida, enkel som vanligt.
Det gröna papperet är baksidan på kuvertpapperet
och det rosa ur spillpappersmappen.
 
 
Nu är kortet lagt i sitt kuvert och stoppat på brevlådan.
Tänk att vi ännu har en här
i vår lilla by, 
som lantbrevbäraren tömmer!!
 
Njuter sensommardagar med sol och värme.
Hoppas du också hittar sånt
du kan njuta av!
Carpe Diem heter det ju!!
Kram!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så gulligt kort med så vackra papper och dekorationer:) Visst är de söta de där sugrören:))
Heter den lilla tösen Blessing? Gulligt namn i så fall:))
Tack! för din rara kommentar inne hos mig, blir såååå glad:))
Alltid lika intressant att kika in till dig vännen:))
Här har vi lite regn idag, bra för mina växter och blommor;))

Må nu så gott
Kramizar Marie

2015-08-11 @ 13:35:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0