11 augusti -15 Om posten sköter sig är jag i tid....

Blessings storasystar fyller strax år
och nu är ju även hennes kort
lagt på lådan.
Hoppas att posten sköter sig -
det har den gjort alldeles fantastiskt i sommar
vad gäller leveranser
både till och från mig ;-)
 
 
Hittade en så fin Grattis-stämpel hos Scrap och Ting 
när jag var där för några veckor sen.
Prickigt fick bli dagens tema ;-)
 
 
Blomhörnet med papperssugrör
och silverhalvpärlor i blommorna
visar jag fast fotot blev lite suddigt.
Kan ju inte ta om det
eftersom kortet redan är postat ;-)
Scrolla om du blir snurrig!!
 
 
Silvret går igen i silverhörnen
och pärlor även på den utstansade spetskanten.
En dubbelrosett knöt jag med hjälp
av en plastgaffel från IKEA.
 
 
Bygger upp lite höjd med hjälp av distanskuddar.
 
 
Insidans gröna scalloped-kant
är utstansad ur den litet större
som finns på kortets framsida.
Det syns ju under under mönsterpapperen
och blir ju dessutom lite lättare
(och billigare ;-)  )
Den gröna ovalen är också stansad ur denna kvadrat
liksom baksidans scalloped kant till namnetiketten.
Det syns ju inte heller att jag gjort det
under skrivrutan av ritpapper.
Grattisstämpeln fanns i samma kit som den på framsidan.
 
 
Baksidan och....
 
 
... dagens kuvert.
Det är ett urgammalt papper  -
tror det är från My Minds Eye...
 
 
Ja, det var dagens kort och kuvert.
 
Idag överraskades vi av ett ordentligt regn
när vi promenerat ner till Vallsta.
Ganska blöt blev jag - Kjell hade regnjacka,
jag var lite mer optimistisk....
Tack och lov var det varmt
så jag slapp frysa i alla fall ;-)
och humöret var på topp trots blötan!!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Verkligen fint kort med fin stämpel och fint knuten rosett,
Snyggt med sugrören på.
Vi fick oxå en skvätt imorse med regn vid femtiden
Som tur är hand vår hund in från promenaden precis innan.
Kram från Titti

2015-08-11 @ 20:40:08
URL: http://snowflake64.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så gulligt kort du gjorde. Härliga papper, dies och dubbelrosetten blev sååå fin:))Grattis stämpeln gillade jag, jätte fin:)
Här har det också regnat idag, skönt för växterna;)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-08-11 @ 23:44:15
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Jätte fin :)

2015-08-12 @ 00:39:36
Postat av: Karin

Så fint! Roligt med det gamla pappret från My Mind's eye. Känner väl igen det!

2015-08-12 @ 08:59:18
URL: http://kajsaloppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0