20 augusti -15 Att skapa av spill....

I vårt lilla scrapgäng här i Gävle
fnissar de nog lite bakom min rygg
eftersom jag brukar "vittja" de andras papperskorgar
och ta tillvara sånt de kastat bort.
Jag vill vara en generös person
 - så snål är jag nog inte -
men ganska noga med att ta tillvara,
lappa och laga,
inte kasta mat
och gärna göra "något" av "inget".
Därför finns det en massa småbitar och remsor
i min spillpappersmapp.
 
 
Här ett grattiskort gjort av mest spill.
Några av remsorna kommer från båda sidor
av dagens "kuvertpapper"
och resten ur spillmappen.
"Gratulerar" fick jag av en kompis
för länge sen (flera stycken)
och den hade råkat få en liten chalkfläck
men det gick ju att stämpla över
med ett par guldfjärilar.
Blommor och några gamla guldblad
hittade jag i mina gömmor.
 
 
Insidan med "kuvertpapperets" båda sidor
och en ljuvlig extra fjäril.
Den är "chalkad" på vingkanter och kropp
med gammal ögonskugga!!
 
 
Kuvertet med fjärilsfladder
i min älsklingsfärg: turkos.
Det papperet har legat l ä n g e
innan jag satte saxen i det!!
Lite finns kvar!!
 
 
Kortets baksida och.....
 
 
.....kort och kuvert.
Glömde nog skriva där uppe att
den fina turkosa glitterpricken
är från ICA MAXI.
Det finns allt scrapgrejor överallt!
 
För er som följer min blogg kan jag tala om
att vi har haft 5 underbara dagar i London
tillsammans med Mickan och hennes Eric.
Massor med shopping (-window och real)
för ungdomarna
och lite sightseeing för Eric
som inte varit där förr.
Några scraptidningar fick följa med hem 
till Åsa o mig.
Stor skillnad på priset där och här!!
 
Nu skiner solen - ut och njut!!
Kram!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Jättebra idé att ta till vara och återbruka. Jag gillar det med. Du fick verkligen till det snyggt.
Vad roligt att ni varit i London igen. Snart sticker jag över. BSSBS väntar på mig. Jag var inte där på vårmässan så nu är det dags.Om du händelsevis köpte Making cards tidningen så kolla efter ett inlägg inkl. bilder på mina kort . Väldans bra tidning för där följer alltid med en bilaga med mönsterpapper och motiv.Kram Eva

2015-08-20 @ 22:02:59
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Agneta och Anna

Så härligt med London! vi var ju där Anna och jag för ett par veckor sedan, och vi har hittat en kedja som heter The Works som har butiker lite runt om. Man kan gå in på deras hemsida och lägga en order som man sedan kan hämta upp i affären, för i butiken har de inte alltDessa butiker har mest böcker,annars.De har en butik ute i Wembley som är relativt lätt att ta sig till. Man tar tåget från Marylebone till Wembley Park Arena(ligger nära) det tar bara 12 min och du kan använda Zone 2 på t-banekortet alternativt toppa upp kortet...Finns oxå massor av andra outlet butiker där.
MYCKET smidigt o bra och billigt. Fyndade bl a stora pappersblommor en hel förpackning för bara ett pund!Knasbra affär som man inte tror innehåller scrap! Men som sagt scrapsaker finns överallt man måste bara veta om det:-)

2015-08-21 @ 12:06:30
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så läckert spillpapperskort du gjort! Snyggt med alla vimplar, me like:))
Kuvertet blev sååååå vackert:)) Ni verkar ha haft det bra i London:))

Ha nu en fin och skön helg i sommarvärmen:)
Kramizar Marie

2015-08-21 @ 14:53:45
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Jasmine

Supersmart att använda spillbitarna så! :)
Har sett några idéer man kan göra med dom, men jag har inte fått tummen ur än. - Bl.a. att "väva ihop" dom till ett större papper eller så kan man göra den latare varianten som låter högen växa, :P - Brukar kolla bland spillbitarna till vimplar och sånt :)

2015-08-22 @ 11:51:18
URL: http://noxine.se
Postat av: Sara Strömberg

Jag behövde inspiration till ett kort och oftast då jag behöver det så hamnar jag här eller hos asamia!
Det slutade med att jag kopierade detta kort, behövde få det färdigt snabbt och jag är en väldigt långsam scrappare men detta kort kändes som jag skulle hinna med då det inte innehöll någon färgläggning.
Tack för att du delar med dig av allt fint du gör!

Svar: Så roligt att du hittade inspiration här - och tack för att du talade om det för mig!Kram!!
MormorMargareta

2015-10-09 @ 17:16:03
URL: http://enuffes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0