21 augusti -15 Julspill....

Har en massa julpappersspill också
men till kuvert räcker de inte.
Därför har jag köpt på mig lite färdiga kuvert
för att kunna göra kort av spillet.
 
Gjorde några nu när jag var hemma i Gävle
ett par dar efter Londonresan.
 
 
Här har jag pusslat med lite spillbitar
av ett härligt Bo Bunny-papper.
Tyckte att den här stämpeln passade bra till.
Färglade lite med Distress marker.
De glittriga snöstjärnorna är utstansade
ur papper där jag satt på en glittertejp.
Det blev så glittrigt och härligt!
Tejpen har jag köpt hos Helihak.
 
 
Jag har "rullat upp" ett par av hörnen
och satt fast dem med snöstjärnebrads.
Motivet är satt på distanskuddar på en utstansad bakgrund
som också satts på distanskuddar.
 
 
Kortets insida.......
 
 
....baksida.
Här kom några smala remsor till användning ;-)
 
 
Det gär kortet fick ett silverkuvert
för att matcha glittret.
Har glittrat de utstansade snöstjärnorna
och runt motivet med Stickles Star Dust
men det syns ju inte så bra på foton tyvärr.
 
Har räknat igenom min julkortshög
och jag har faktiskt
fått ihop "ett julkort i veckan"
med råge faktiskt!!
Blir så glad över det - julstressen i november/december
kommer att minska av det.
 
Nu är det dock sommar - till sist!!
Det gäller att njuta av det!
Återvänder till Björkebo 
för ett par veckor till.
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Alltså, det är så himla fint! Älskar frostiga vinterkort! :D

Gillar verkligen de uppvikta hörnen också :)

2015-08-22 @ 11:48:53
URL: http://noxine.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ur läckert julkort i gnistrande färger, me like:))
Snyggt med de upprullade kanterna:)Söt stämpel:)
Insidan blev så fin också, gillade kantstansen:))
Du är såååå duktig på att använda spillpappers bitar!

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2015-08-24 @ 18:59:25
URL: http://mariespysselsida.bogg.se
Postat av: CreaMaria

Älskar färgvalet och alla detaljerna!

2015-09-05 @ 17:55:05
URL: http://www.madebycreamaria.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0