12 december -15 Variation på tema....

.... blev det här.
Jag har ju gjort flera kort av spillpapper
och de blir ganska olika
beroende på vilka papper jag använder,
även om upplägget är ganska lika.
 
 
Idag går kortet i rosa/vinrött.
Inspirerades av de rester som fanns kvar
efter "pensionsgrattiskortet"
jag gjorde i början av veckan.
Använde vit cardstock som bas
och en skimrande vinröd ur ett  Panduroblock
bakom spillpappersvimplarna.
 
 
Vimplarna är lite böjda i nederkanten
och monterade med dubbelhäftande tejp 
ovanför böjen.
Textvimpeln är monterad med distanskuddar.
 
 
Insidan fick bli utan text
tills jag vet vem som ska få kortet.
Lite spillpappersremsor i kanten
bakom skrivrutan,
som fick ett hörn stansat med en Martha Stewartstans
och en hjärtmönstrad vimpel i kanten.
 
 
Ett av mönsterpapperen räckte även till ett kuvert.
 
 
 
Det fick också vara med på baksidan,
liksom det skimrande vinröda.
 
 
Så blev kort och kuvert idag.
Kul att göra något annat än julkort nu.
 
Nu ska jag använda resten av kvällen 
till att skriva mina julkort.
Hoppas de 74 kort jag gjort räcker ;-)
 
Vi har haft en härligt krispig och solig dag idag
med sköna promenader,
bl a ut till Åsa, där hon och Rosa
hade en scrapstund i Åsas kök.
Jag hade med mig Distress Markers
och några motiv i min lilla ryggsäck
och stannade en stund och målade litet.
 
Ha nu en härlig adventssöndag!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Du är proffs på att göra så fina kort av spillbitspapper, det här blev så läckert:)Vacker text och blomma:)Härligt kuvert också:))

Oj! vad många julkort du gjort, det var inte dåligt!! Det blir lite jobb att skriva alla dem;)

Må så gott och ha en fin Måndag:)
Kramizar Marie

2015-12-13 @ 23:23:21
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0