16 december -15 Det tog inte slut.....

.... med julkortstillverkningen trots allt.
Idag visar jag ett par clean-and-simple-kort:
 
 
Här har jag stansat en fin krans 
i "snöpapper" som gnistrar så fint.
Det är monterat med distanskuddar
på ett mönsterpapper
ur ett gammalt julblock från Panduro.
Hörnen är stansade med "stjärtstansen"
både på mönsterpapperet 
och det vita ritpapperet som sitter bakom.
 
 
Guldfärgade halvpärlor fick vara bär i kransen
och ett vitt satinband med guldkanter
är knutet till en rosett.
 
 
Insidan med ett par blad från samma die
och en "ny" God Jul-stämpel
som jag fyndade på loppis i Bollnäs.
Love it!
 
 
Baksidan med namnetiketten
och dekor av samma papper.
 
 
Nästa kort är nästan lika
menkransen är stansad i en skimrande cardstock
och jag har använt en konkav hörnstans.
 
 
Insidan är också i stort sett lika.
Röda kortstommar och kuvert från Panduro
har jag använt till dessa kort.
 
Jag brukar ju aldrig göra likadana kort
men idag blev det två "serietillverkade".
Upptäckte att mina 75 kort inte räckte,
så det fick bli några till ;-)
 
Ha en bra sista vecka fram till jul!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Oj! Där slår du mig! Jag har gjort 64 stycken julkort till den här julen.
Kram!

2015-12-16 @ 23:20:23
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Två så vackra "enkla" julkort:) Den kransen var så fin, me like:))Snygga insidor också:))

Ha nu en skön helg:)
Kramizar Marie

2015-12-18 @ 16:04:35
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0