17 december -15 En favorit i repris......

....blev det på dagens julkort.
Den här hÄngeln passar bra i alla väder
och passar jättebra på julkort också tycker jag.
 
 
Färglagd med Distress Markers.
Tyvärr är färgerna alldeles för starka
här på fotot.
Lyckades inte fixade det i redigeraren.
Det gula är inte gult utan mera beige -
det är Scattered Straw tror jag
eller kanske Antic Linen.
Vingarna har jag glittrat med Wink of Stella
och så har jag använt en glitterpenna
på hårstråna och tråden som håller hjärtat.
 
 
Så här blev kortet idag.
Mönsterpapper ur ett gammalt julblock från Panduro.
En fin snöstjärnestans från Maetha Stewart,
hjärta och band ur mina gömmor.
Den fina överkanten på motivet
är stansad med en die jag fått i present av Åsa.
 
 
Nederkanten på vimplarna har jag böjt lite
och inte klistrat ända ner.
Motivet är monterat på distanskuddar,
liksom hjärtat och God Jul-skylten
och snöstjärnorna har lite uppåtböjda uddar.
De är också glittrade med Stickles Star Dust.
Röd halvpärla i mitten.
 
 
Insidan i matchande design.
 
 
Baksidan......
 
 
....kuvertet och ....
 
 
.... dagens kort och kuvert.
 
Ja, det blev alltså några julkort till ;-)
Har ett par till klara att visa - och
upptäckte att jag nog får lov
att göra ytterligare några julkort
när jag kommer hem från Stockholm
på lördag kväll.
Sen får det nog bli julkortspaus till v 1 2016 i alla fall!
Har alltså bestämt mig för 
"ett julkort i veckan" nästa år också.
Nån som hänger på den utmaningen?
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt vackert julkort med en så söt hÄngla stämpel som du färglagt så fint:))Vackra papper, dies och texter:) Du är så duktig Margareta:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-12-21 @ 13:20:33
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0