20 december -15 Till min "gamla spelfröken".....

.... som jag hade för mer än 60 år sen
har dagens kort postats.
 
 
Jag använde en julhymn ur 
en "spelbok" jag hade
när jag lärde mig spela piano av henne.
Samma lilla pippi som på förra kortet
fick också vara med.
Guldnätet vann jag på Bollnästräffen i november.
Det är självhäftande - så praktiskt!!
 
 
Insidan dekorerades med lite ur en läsebok
från den tiden: I Önnemo by.
 
 
Notpapperet är vikt runt kortet
och finns även på baksidan.
Namnetiketten är monterad på
en liten bit av guldgallret.
 
Jag har använt ett  färdigt kort
med kuvert från Panduro idag.
 
 
Därför blev det inget kort + kuvert-foto idag.
Bjuder på ett extra foto av kortet i stället.
 
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så härligt julkort du skickade till din gamla piano lärare:) Så glad hon måste ha blivit:))
Den pippin är ju ursöt:)))vackert notpapper och dies du använt:)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-12-21 @ 13:35:41
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0