27 december -15 Tredjedag jul finns ju inte längre...

...men detta år blev det ju en extra söndag
på "tredjedagen".
Då får det bli "sista julkorten ut" för detta år idag.
 
 
Spillpapperskort med ett upplägg ni sett förr
men det blir ju ganska olika
beroende på vilka papper man har ;-)
 
Struntar i att visa insidan etc idag
eftersom det kommer flera kort.
 
 
Fick så underbara julstjärnegirlanger
som stoppat scrapgodis i julkortet jag fick.
(Kika gärna in i hennes fina blogg
så får du massor med inspiration!!)
De inspirerade till mina två sista julkort för iår
och var "himlasända"
när korten inte räckte! 
Tusen tack Marie!!
De vita "spetskanterna" är klippta
från ett rektangulärt tårtpapper
som fick följa med hem från Italien i höstas.
 
 
Insidan....
 
 
....baksidan och....
 
 
...kortet och kuvertet.
 
Nästa kort vände jag åt andra hållet:
 
 
Blir ju lite annorlunda med andra papper.
 
 
Här blev insidan så här.
Gammal "pappersspets" på rulle
ur mina gömmor i kanterna.
 
 
Baksidan och....
 
 
....kort och kuvert.
 
Nu stoppar jag ner julkortsmaterialet
i sina lådor tills efter nyår.
Sen tar jag fram dem en gång i veckan igen
och gör "ett julkort i veckan"
även under 2016 har jag tänkt.
90 julkort blev skickade iår.
Tur posten har oss kortmakare!!
 
Nu ska det bli roligt att ta fram lite andra papper
och dekorationer som omväxling!
Såg en del inspirerande idag
när jag röjde lite i kortmakeriet...
 
Ha nu ett fint slut på detta år!
Kramar i massor!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: snojbi

Alla är superfina precis som alla dina kort är

Kram
Marita

2015-12-28 @ 20:52:39
URL: http://www.snojbi.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så snyggt ditt spillpapperskort blev. Gillade färgerna:))De andra två är också jätte vackra:))
Kul att du tyckte om julstjärnegirlangerna:)Gillade även det rektangulära tårtpapperet:)
Du är så duktig:))

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2015-12-28 @ 22:46:07
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0