7 december -15 Kanske årets sista....

Jag gör ju m å n g a julkort
som går iväg med en hälsning 
till våra m å n g a vänner.
Vi får också en hel del julhälsningar förstås -
några har redan anlänt!
 
Kanhända är det här det sista jag visar iår.
Få se om mina högar räcker nu
när jag börjar skriva och så småningom skicka ;-)
 
 
Här kommer ett enkelt kort
som blev till igår kväll,
medan Kjell försökte installera anknytning
mellan min dator och skrivaren.
Fick ny dator förra julen
och har inte fått det att funka sen dess :(
Det fina bandet har jag fått av gulliga Charlotta.
Julstjärnorna är stansade med punchar i set
där en stansar ut och en embossar.
Har lyckats hitta dem i två storlekar.
 
 
Den här härliga julkramar-stämpeln
har jag köpt på scraploppis.
Älskar den - men är det någon som vet
vem som gjort den?
 
 
Enkel baksida....
 
 
....och ett grönmönstrat kuvert.
 
 
Viker ihop kortet....
 
 
....och stoppar i kuvertet ;-)
 
Tog fram gamla datorn igår
för att skriva julbrevet,
som följer med korten till dem
vi inte träffar så ofta.
Den låste sig direkt :((
(Lyckades inte ansluta den här datorn till skrivaren igår heller!!)
 
Nu kom jag på att jag kan skriva brevet
och mejla det till Kjell,
vars dator är kompis med skrivaren.
Man får inte vara dum.....
 
Här skiner solen idag
och jag har hört att den även ersatt Helga
i södra och västra Sverige,
där de haft henne på besök ovälkommet länge!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Stämpeln kommer från Inkido och passar jättebra på ditt fina julkort. God Jul till dig. kram bibbi

2015-12-07 @ 15:49:30
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Men kära nån så gullig du är:) Vilket glädje det blev idag när jag hämtade posten och fick se ditt kuvert:) Åhhh! så mycket fint det var där i och kortet var ju såååå vackert:) Nu längtar jag verkligen till våren så jag kan så fröna:))

Vilket vackert julkort du visade idag:) Gillade formen, kul med lite annorlunda vikning:)Julstjärnorna och bandet var verkligen vackra:))
Kuvertet var urläckert:) Du är sååå duktig Margareta!
Jag skriver ett mail till dig:)

Idag har det varit ett underbart väder hos oss:)) Helga byttes ut mot solen, tack för det;)

Må nu så gott vännen:)
Kramizar Marie

2015-12-07 @ 15:53:12
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0