1 februari -15 Snön yr för fullt.....

...och inspirerar till vinterkort.
 
 
En liten vinter-hÄngel fick plats på detta kort
bland snöstjärnor av olika slag.
Du har nog märkt att jag gillar såna
och samlar på mig såväl dies,
charms som stickers och stansar.
Till och med bandet har snöstjärnor idag ;-)
 
 
Har ju börjat prova på så smått
att färglägga med distressmarkers och vattenpensel
i st f akvarellfärger, som jag hittills använt.
Lite lika och lite annorlunda är det.
Tumbled glass är färgen jag använt till jackan o luvan.
Sen stansade jag ut henne med en rund spellis,
men lät fötterna vara utanför
och färgade in bakgrunden med färg
från distressdynan med Tumbled glass,
som jag la på med en make-up-svamp
innan jag tog ur motivet ur dien
för att få den fina vita kanten.
 
 
Insidan med sin skrivruta och lite dekor.....
 
 
...och kortets baksida med min namnetikett.
 
 
Dagens kuvert blev snedrandigt
med lite snöyra också.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Nu får det väl flyga iväg med snövindarna
till en vän som snart fyller år.
 
Hoppas ni har det skönt i vintervädret!
Här har temperaturen sjunkit under nollstrecket igen
så nu hoppas vi slippa det gruvliga slasket!
Kramar om!

Kommentarer
Postat av: bili

Vinterfint kort. Söt hängla och fina färger. Visst är det kul att prova annan färgläggning och att måla med distresser är väldigt likt akvareller. Själv har jag börjat använda akvarellpennor igen, det var ett tag sedan. Här har det snöat hela helgen, mest som blött och några plusgrader. Nu vänder temperaturen mot minus. Ha det bra, kram bibbi

2015-02-01 @ 19:36:20
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Titti

så fint kort med snöflingor på så nu har du snöflingor både hemma och ute.....hihi. Kortet är så fint med hängeln på
skoj att pröva att måla med annat , det blev jättebra.
Ha en härlig vecka och kramar från Titti

2015-02-02 @ 08:35:10
URL: http://snowflake64.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Super duper vackert vinterkort, me like:)) Den hÄngla stämpeln är ju sååå söt:)) Och du har färglagt henne sååååååå snyggt:)))) Visst är det kul att måla med Distresser:)Jag målar med Distress Inken, det är ju glasflaskorna med färgen i som jag häller ut lite av i små speciella plastburkar. Jag kan ju även fylla på färg på distress dynan:) De är så himla bra och håller hur länge som helst:))
Alla dina stjärnor blev så vackra på kortet:))
Papprena var så fina också så även ditt kuvert:)
Du är så duktig:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-02-02 @ 12:50:37
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: snojbi

Såååå himlans fint

Kraaaam

2015-02-02 @ 18:39:45
URL: http://snojbi.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0