9 februari -15 Ibland vill man bara sticka....

Jag bodde invid ett färgeri och ullspinneri som barn
och mina föräldrar,
liksom många av mina kamraters,
arbetade på "garnfabriken"
 
Garn och stickning har alltså varit
en del av mitt liv ganska länge ;-)
 
En fb-vän till mig vann mönster och garn
till en vintermössa i höstas.
Hon skrev om det och beklagade
att hon nog inte skulle klara av att sticka mössan.
Jag frågade om hon ville ha hjälp
och efter nyår träffades vi för första gången
och jag fick garn och beskrivning.
 
 
Hon ville inte ha mössan precis som den var på beskrivningen,
men det är ju kul att klura ut
hur man då ska göra.
Jag gillade verkligen designen med flätan nedtill.
På mönstret var det öronlappar också,
men dem tog vi bort.
Härliga färger och ljuvligt mjukt norskt ullgarn var det.
 
Idag har den lagts på lådan
och nu får vi hoppas att Lena gillar den!!
 
Ska fixa det sista ikväll till
morgondagens inlägg i Helihakbloggen.
Även det blir textilt!!
Nu blev du väl nyfiken
men du får "sjå dig" tills imorgon
för att få se vad det är jag fnular med!
 
Tack för alla goa kommentarer - blir såå glad!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Så fin mössan är som du stickat , verkligen snällt av dig
Den är så fin med fläta på och stickad i snygga färger
Ha det så gott , kram från Titti

2015-02-10 @ 08:48:26
URL: http://snowflake64.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Den mössan blev Super snygg, me like:)) Jätte snygga färger också:)) Så duktig du är som kan ändra på mönstret:) Jag kan varken sticka eller virka, min mamma försökte lära mig när jag var ung men jag tyckte det var sååå tråkigt. Och det ångrar jag ju nu förstås! För det är ju såååå fint:))
Lena kommer garanterat bli supernöjd för den snygga mössan:))

Jaha, då får jag "sjå mig" tills imorgon då;))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-02-10 @ 12:23:56
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Monica =)

Hej där!
Jo, stickning o virkning år också kul, jättefin mössa.
Får hålla koll på Helihak för det där gjorde mej nyfiken!
Kram

2015-02-10 @ 16:01:32
URL: http://monica66.blogg.se
Postat av: Camilla

Åh, vilken fin mössa du stickat i underbara färger:) Och så roligt att få hjälpa till.
Kram och ha det fint!

2015-02-10 @ 16:02:02
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Carina

Åh det var en fin mössa. ha det bra kram

2015-02-12 @ 14:02:52
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0