21 januari -14 Julkort vecka 1 o 2

Även 2015 har jag tänkt mig att göra ett julkort i veckan (minst).
Kortet för vecka 3 gjorde jag ju på
den "insnöade" scrapträffen på Dönjegården
 det har jag redan visat här i bloggen.
 
Vecka 1 inträffade ju denna gång
redan i månadsskiftet december/januari
 och då bestämde jag mig för att göra ett par
Clean and Simple-kort till vecka 1 och vecka 2.
 
 
När jag var i Sydney i höstas
försökte jag ju hitta lite "scrapgodis"
och det var inte så lätt,
men ett par fina julkulor hittade jag!
Här är den ena......
 
 
....och här kommer nästa.
Jag brukar aldrig göra två likadana kort
men den här gången blev det så.
Jag "hängde" kulorna i en silversnodd,
och satte dit silvriga rosetter.
Rhinestones på rad och en God Jul-stickers
fick fullborda korten.
 
 
Insidorna ser ut så här.
Silverpapper bakom skrivrutan
stansad med en stjärnstans
och några av stjärnorna klistrades bredvid.
 
 
Här fanns ju inget mönsterpapper att göra kuvert av
men bokhandeln hade snygga silverkuvert,
så jag köpte ett gäng.
Du får kanske se dem flera gånger! ;-)
 
Nu ska jag ägna mig åt lite vårligare kort,
födelsedagskorten till februaris födelsedagsbarn
och några Vallentine-kort
(fast det ska ju bli ett julkort i veckan också ;-)  )!
Det kommer mera ......alltså!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilka fina cas kort du gjort. Snygga julkulor:)och läckert att de kommer från Sydney.

Må så gott
Kramizar Marie

2015-01-22 @ 22:40:53
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0