22 januari -14 Bingobricka i Dönje....

På träffen i Dönjegården
var första utmaningen en bingobricka
och vi hade en timme på oss 
att göra något av detta.
 
 
Snabbt bestämde jag mig för en rad
och här är kortet,
naturligtvis med ett kuvert till:
 
 
Kan du gissa vilken rad jag valde?
 
Jag är så glad över sexkantsdien jag fann
hos Scrapdraken i höstas!
Har letat efter den så länge.
 
Tiden var ju knapp, men när jag kom hem
ville jag "göra det färdigt" kortet.
Då blev det så här:
 
 
Några blommor och en liten fjäril
fick också vara med.
Ville ha något mer gult,
så det fick bli en gul fjäril,
och blommorna fick gula "knoppar" i mitten.
Den fina textstämpeln är från Vilda.
 
 
Baksidan av kortet fick dekor
av det gula mönsterpapperet,
som är baksidan av kuvertpapperet.
 
 
Kuvertet ser ut så här
och är såå läckert med sina pelargoner,
tycker jag.
 
Avslutar med kortet och kuvertet.
 
Imorgon ska jag göra en utflykt till Gunilla
på Helihak,
om vädret tillåter....
Idag snöar det, men det ska bli bättre imorgon
säger yr.se.
Om det snöar åker jag inte -
tänker inte bli insnöad en gång till!
På lördag är det träff med Gävlegänget
och det ska bli såå kul!
Hoppas du också har bra scrapvänner!
Kram! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Åhhhhh vilket snyggt kort. Gillade verkligen den fär diesen.....urcool!!! :)

Kraaaaam

2015-01-22 @ 21:46:52
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.se
Postat av: Rosa A

Mycket fint kort blev det! Hoppas vädret blir stabilare under natten så du kan åka som du tänkt!
Vi ses på lördag <3

2015-01-22 @ 22:32:09
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt läckert kort du gjort, me like:)) Den där sexkantdiesen var ju häftig:)
Kuvertet var riktigt vackert det också:))
Hoppas nu vädret blir fint i morgon så du kommer iväg:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-01-22 @ 23:40:27
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Onkis

Va läckert du fick ihop ditt kort av bingoraden.
Kram & ha en trevlig helg!

2015-01-23 @ 11:16:23
URL: http://www.onkis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0