28 januari -15 Liten hÄnglatant....

Jag älskar de riktigt tidiga hÄnglarna,
kanske mest för att de är så "ålderslösa".
Många fina stämplar och digisar har barn som motiv,
och i min värld just nu,
där t o m barnbarnen är unga damer
känns det inte så aktuellt ;-)
 
 
På scrapträffen i lördags hade Åsa nosat upp en utmaning
som flera av oss nappade på.
Det var en bingobricka med nio rutor
och man fick gärna lägga till annat,
men inte det som fanns med på brickan.
Om du tycker dig ha sett kortet,
så är det nog i den utmaningen,
men när jag skickat in det via mobilen kunde jag inte låta bli
att lägga till lite "otillåtna" blommor och pärlor
(jag hade valt en rad med motiv, band och mönsterpapper).
 
 
Naturligtvis började jag med ett kuvert.
 
 
Insidan fick en skrivyta med stämpel
och lite dekor av det andra mönsterpapperet.
 
 
Baksidan fick lite kuvertpapper.
Som du ser har jag använt min älskade "stjärtstans" även på detta kort.
 
 
Så här blev kortet med den söta lilla hÄngeln
och hennes kuvert,
klart att skicka till ett födelsedagsbarn.
Har många såna i början av året.
 
Har trasslat till det en del med "julkortsnumreringen"
med mina "ett julkort i veckan", men
har ett par i "pipelinen"
så jag ska försöka reda ut det här.
Kommer snart alltså!
 
Hoppas du har det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Oj! Sååååå vackert hÄnglakort, det här gillade jag verkligen:)) Stämpeln var ju ur söt och såååå fint färglagt:))Den fjärilsdiesen är så söt, jag har den också, men den är jätte svår att använda. Den skär knappt igenom pappret även att jag lägger lite extra papper i mellan. Så irriterande;)Den där "stjärtstansen" har jag börjat gilla också;)Vilket märke är det? Och var har du köpt den?
Ditt kuvert är som vanligt jättesnyggt:)) Du är så duktig:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-01-28 @ 18:35:21
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Onkis

Vilket blått fint kort, den stämpeln är ju såå fin.
Va roligt att träffa andra som har samma intressen och pyssla tillsammans.
Kram!

2015-01-28 @ 19:07:22
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Tack snälla goa du för hjälpen med stansen:) Det blir att kika in till Helihak och beställa lite grejer:))))

Ha en fin dag imon:)
Kramizar Marie

2015-01-28 @ 22:30:31
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Titti

så fint kort med kuvert du gjort och så fint med blått.
Så gullig stämpeln är med sin fruktkorg.
Kram,Kram

2015-01-29 @ 11:46:41
URL: http://snowflake64.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Oj så jätte sött kort :) ja dom är så söta dessa Hänglar, Tyvärr äger jag ingen. Jag hade två men jag använde dom aldrig så jag sålde dom.
Kram

2015-01-29 @ 13:01:44
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0