30 januari -15 Nu reder vi ut julkorten....

Jag har verkligen råddat till det här med julkorten och veckorna.
Nu spelar det väl inte så stor roll egentligen,
för nu, vecka 5 har jag i alla fall
5 julkort i min låda.
Visar här det 5:e :
  
 
Den fina renen fanns på ett papper
som jag hittade på "julrean" på Panduro.
Använde baksidan på papperet på förra julkortet
i kanterna.
Tyckte att det räckte med en snöstjärna och pärlband
som dekoration, samt ett par stansade vita kanter.
 
 
Ett härligt kuvert blev det också
av det fina papperet.
 
 
Insidan på kortet fick också dekor
av de stansade kanterna
och en julhälsning.
 
 
Baksidan och....
 
 
.....kortet med sitt kuvert.
Som du ser  är kuvertet snyggt även på framsidan.
 
Ja, nu har du i alla fall sett fem julkort efter jul,
två med silverkula,
ett "tapetkort" från den snöiga Dönjeträffen
och så kortet med den söta lilla vinterflickan
samt nu renen då.
Ska verkligen försöka att inte trassla in mig i fortsättningen ;-)
 
Nu väntar vi på nästa snöoväder som de hotat med.
Vi välkomnar det efter det trista regnandet
vi haft de sista dagarna.
Vi gillar ju snö bättre än regn!
 
Ha det bra tills vi ses igen!
Kommentarer gör mig jätteglad,
så lämna gärna ett spår efter dig innan du går!
Har du en blogg så lovar jag att hälsa på hos dig!
Kram! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Superduperfint julkort :)

Och WOOOOOOOW för kortet under. Huuur fint som helst ju!! :)

Kraaaaam

2015-01-30 @ 21:36:59
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.se
Postat av: Anne

så fina kort du gör o fina inlagor i+ kuverten som är så personliga

2015-01-31 @ 00:11:24
Postat av: Iffa

Så fint hur du använder mönster och bilder på pappret! Är imponerad över att du har sånt tempo att du gör ett julkort i veckan och ändå hinner med annat skapande :)
Här skulle det komma massa snö idag men nu när jag kollade nyheterna verkade det hamna i Stockholmstrakten istället.
Ha en fin helg!! Kramis iffa

2015-01-31 @ 08:54:24
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Evas pyssel

Så härligt kort med renen . Jag gillar att använda djur och fåglar. Det finns ju just de där speciella som hör ihop med jul. Och precis som du nämner behövs inte alltid så mycket pynt. Här ligger också 5 nya julkort i jullådan. Hoppas man står ut framåt våren.
Ha en mysig helg. Kram Eva

2015-01-31 @ 10:31:26
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Onkis

Vackert julkort med fina färger tillsammans.
Du är verkligen duktig som gör ett kort i veckan.
Kram & ha en trevlig helg!

2015-01-31 @ 11:45:25
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Men sååå vackert julkort, me like:)) Det pappret var verkligen vackert med renen:))och pärlbandet var så snyggt och dina kuvert blir ju Alltid sååå vackra:)) Lycka till med julkortstillverkningen i fortsättningen:))
Ta det lugnt nu om ni ska ut om det blir snöoväder hos er!

Ha en fin helg:)
Kramizar Marie

2015-01-31 @ 13:01:33
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Tack för din fina kommentar inne hos mig, blir såååå glad:)) Hoppas du hittar lite inspiration till dina julkort:) Jag hade ju tänkt att också börja göra julkort nu från början av året, men än har det inte blivit några;)) Lycka till med dina:))

I natt kom det ner en hel del med snö hos oss, så nu är gubbarna ute och skottar. Just nu har vi -3 grader här. Alldeles lagom;)

Ha nu en lugn och skön Söndag:)
Kramizar Marie

2015-02-01 @ 11:15:14
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0