15 juli -15 Julkort mitt i juli....

Nu har vi kommit in i ett "stim" av sommardagar
och det är så härligt.
Mitt i det kommer här ett julkort:
 
 
Fortsätter med bilder från Åsas "ratade" julpapper,
som jag fick "ärva" idag också.
 
 
En fin julgran fanns på dagens papper,
gammaldags och härlig!
 
 
Köpte för några år sen en gammal bok
med tysk frakturstil på ett antikvariat.
Det passar bra till vintagekort tycker jag.
Monterade bilden på en utstansad "fotomatta"
och glittrade runt kanten med stickles
(syns lite här).
En liten "blomma" från ett BoBunny-ark sitter i ett hörn.
 
 
Klippte till ett par vimplar ur ett spillpapper.
Chalkade med vitt på de mörka vimplarna.
Bruna halvpärlor sitter lite här och där.
 
 
I högra sidan av kortet har jag dekorerat
med mönsterpapper och en bård från samma dekorark som blomman.
En stämplad god jul-biljett och 
Åsas fina julpoststämpel finns också med.
 
 
Insidan har en skrivruta med stämplad julhälsning.
Övrigt i stil med kortets framsida.
 
 
Kortets baksida med mönsterpappersdekor
och min namnetikett.
 
 
Kuvertet är också chalkat med vitt
och gjort av ett fint "kuvertpapper" från BoBunny,
samma som jag dekorerat med på kortet.
 
 
Veckans julkort med sitt kuvert
har nu tagit plats i julkortsbunten
som ju växer, vecka för vecka - härligt!!
 
Imorgon kommer något somrigare, det lovar jag!
Hoppas du har det skönt i sommar
med tid för rekreation, sol och bad ibland
med också inspiration till skapande!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie Johansson

Underbart som alltid

2015-07-15 @ 16:41:27
URL: http://systeryster-annemi.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Idag är jag sååååå glad, jag har fått en ny dator av min goa gubbe:))))Så du är den förste jag skriver till;)
Underbart vackert julkort du gjort, me like:))
Motivet var ju jätte fint och läckert med texten bakom:))Gillar dina söta vimplar också:)Insidan och kuvertet är såååå fina också:))

Här har vi ett så härligt sommarväder, precis lagom varmt, runt 20 grader:)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-07-16 @ 20:30:16
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0