17 juli -15 Födelsedagarna duggar tätt......

bland mina vänner just nu.
Idag fyller en av våra engelska vänner år,
och hennes man fyller imorgon!
Hoppas verkligen posten skött sig
så att korten kommit fram!
Börjar, som sig bör, med Janets kort:
 
 
Ett ljuvligt inkido-papper, "Forever Summer: Isabella Strawberry"
fick ge inspiration till det gär kortet.
Vimpeln med de små jordgubbarna
är gjord av baksidan på papperet.
 
Det jordgubbsröda cardstockhjärtat
har jag embossat med swirlar
och satt ett scalloped vitt hjärta bakom.
"Happy Birthday"-embossfoldern
följde med nån scraptidning.
 
"Jordgubbsblommorna" är stansade med en "floral punch"
och sen embossade med en medfäljande embosspunch.
Här har jag monterat dem med en utstansad "ståndarkrans"
och en liten grön brad i mitten
samt några utstansade blad.
 
 
Insidan fick en skrivruta,
som jag stansade med samma fjärils-kantstans
från Martha Stewart, som jag hade på framsidan.
Lite jordgubbspapper fick också plats.
Idag har jag chalkat de gröna mönsterpapperen 
med en grön chalk.
 
 
Mera jordgubbar och fjärilar på baksidan....
 
.....och kuvertet blev precis så läckert
som jag trodde när jag köpte papperet!
 
 
Hoppas alltså att kortet och kuvertet nått Jane i Tetbury
och att hon haft en härlig födelsedag!
 
Här i Björkebo har det varit en alldeles underbar sommardag!
Hoppas du också fått njuta
sommarens fröjder!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Härligt kort! Nu blev jag ju sugen på mina vita smultron som växer och frodas hos dotra på landet ;)
Kram

2015-07-18 @ 12:38:43
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: snojbi

Ett superfint kort och lika fint kuvert

2015-07-18 @ 15:10:36
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt vackert födelsedagskort med härliga papper, dies och dekorationer:))Hjärtat och kuvertet blev supersnyggt:))
Här har det varit underbart väder idag:))))Hoppas ni haft det i Björkebo också:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-07-18 @ 21:04:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0