28 juli -15 Vänskapspost.....

..... kommer här idag.
Börjar med kuvertet, som jag alltid börjar med
när jag tänker ut hur ett mönsterpapper 
ska förvandlas till kort med matchande kuvert.
Ja, oftast börjar det faktiskt när jag väljer papper ;-)
 
 
Ibland blir det lite knäppt ändå,
när jag väl ska pussla ihop det hela.
Jag vill ju inte klippa sönder något fint mönster.
Därför fick kuvertet och kortet idag bli lite mindre än vanligt.
 
 
Jag kunde ju inte klippa sönder det fina motivet
med det söta lilla paret.
Övriga mönsterpapper är tagna ur min spillpappersmapp.
 
 
Blomhörnet med blommor vi köpte hos Pyssloteket
när vi var i Sthlm tillsammans med Åsa.
Papperssugrören som sticker upp
gick så bra i färg med texten på papperet.
 
 
Åsas fina vänskapspoststämpel
passade så bra på det här kortet tyckte jag.
 
 
På insidan en liten remsa av mönsterpapperets baksida
med en hel rad söta figurer.
De fina fåglarna har jag faktiskt inte kapat,
men jag fullbordade huvudet på den "halshuggna" 
med blyerts ;-)
Textstämplar från InkyWings.
 
 
Kunde inte låta bli att göra en "flagga"
av sugröret och lite spillpapper
på baksidan.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Blev nöjd till sist efter lite trixande.
 
Imorgon kommer Åsa - hurra!!
Då ska vi scrappa för hela slanten!!
 
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: snojbi

Superfint kort med kuvert

2015-07-30 @ 18:51:23
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhh! så vackert vänskapskort, me like:))Härliga papper, dies och textstämplar:)Visst är det läckert med de fina sugrören som finns nu:))
Kuvertet blev jätte snyggt:)
Nu blir det att hoppa i säng, så kikar jag vidare imorgon;)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-08-05 @ 23:44:12
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0