30 juli -15 Juli-jul.....

Veckans julkort inspirerades av en gammal Magnoliagoding
som jag "hittade" i en grupp på facebook.
Vilken tur jag hade!!
 
 
Visst är den söt,
den snöbollskastande lilla ängeln!
Har färglagt med Distress Markers
Hud: Tattered Rose
Skuggorna i det vita: Tumble Glass
Hjärtana: Fired Brick
Jag har glittrat vingarna med Wink of Stella
(fast det syns ju inte så bra på foton)
och lite Stickles Stardust i kanterna.
 
"Molnhimlen" har jag gjort med hjälp av
en scalloped spelliscirkel
och Versa Color-dynan Sky Blue.
 
 
Här är hela kortet.
Mönsterpapperen och God Jul-skylten
kommer från en gammal julserie från Panduro.
Den silvermönstrade vimpeln på mitten
är från en tapetstuv.
Har chalkat alla kanter med silver idag.
 
Motivet och andra runda detaljer är stansade med dies
från Memory Box, som Åsa fyndade på Pyssloteket
när vi var i Stockholm förra veckan.
Love them och har beställt egna
eftersom det inte räckte till oss bägge ;-)
 
 
Utstansad snöstjärna glittrad med Stickles
och en snöstjärnecharm
hängd i en glittrig rosett.
 
 
Jag stack in ett par stjärn-pins bakom motivet.
Det går så bra att sticka fast i distanskuddarna
som jag monterat både "fotomattan"
och motivet med.
Även God Jul-skylten sitter på distanskuddar.
Bling har jag förstås också använt!
 
 
Inuti kortet har jag använt en tag från pappersblocket,
lite mönsterpapper och tapet
och satt det på en skrivruta av ritpapper.
 
 
Kortets baksida....
 
 
.... och kuvertet, som jag gillar mycket!
 
 
Avslutar som vanligt med både kort och kuvert.
 
Har haft Åsa här ett par dar
och igår hade vi en mysigt pyssel-prat-dag
tillsammans med Monika och hennes gulliga lilla Maja.
Vilken tjej!! Hon pysslade med oss hela dan
utan gnäll och tjat! Såå go!!
 
Gjorde också ett "tävlingskort" till Moa Pyssels
Kolla in där!
En underbar digis kan man hämta gratis där
om man är med i tävlingen.
Du hinner än - tävlingen slutar den 2 augusti!
 
Mitt bidrag kommer här i bloggen imorgon,
så kika gärna in hit igen då!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå gulligt julkort med en så söt liten magnolia stämpel:)Molnen blev så söta:) Jag älskar blått till julkort, du har använt såååå vackra papper:))
Jag tokgillar dina dies, de där runda med stickningar runt. Var har du köpt dem?
Och kuvertet blev superfint:))Mysigt med en lite scrapkväll:)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-08-06 @ 17:32:15
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0