5 juli -15 Julkort igen.....

Vi har ju varit i Stockholm nästan en vecka
och det har blivit lite si och så
med bloggandet under den tiden.
Här visar jag nu förra veckans julkort:
 
 
Åsa kom ju med en julpappershög
och en hel hoper fina julbilder
till mig innan jag flyttade upp hit.
Hon hade tröttnat på dem
och gör ju inte heller lika många julkort som jag.
 
 
Den fina tomten fick en ram
utstansad med en Spellis.
Jag la en linje med Stickles Platinum
runt bilden.
En fin spets fick dölja skarven mellan mönsterpapperen.
Jag satte ett guldigt "hjärtlacksigill"
och Åsas julpoststämpel
på guldig bakgrund som dekor.
 
 
I övre hörnet en snöstjärna
och så en del bronsiga blingstenar.
 
 
Att jag valde just det här papperet
förstår du säkert
när du ser det läckra kuvertet. ;-)
 
 
Insidan fick en tag med samma tomte
och dekor av mönsterpapperet.
Har som vanligt använt min "stjärtstans"
i hörnen.
Skrivrutan är av ritpapper
med en stämplad julhälsning.
Några små blingstenar fick också vara med.
 
 
Baksidan - ser att fotot visar ett nästan svart kort
men kortstommen är marinblå -
det syns ju på bilden av framsidan.
 
 
Kortet och kuvertet.
Är riktigt ledsen att jag inte har
mer av detta vackra mönsterpapper!
 
Vi har haft några otroligt vackra och varma dagar,
men nu verkar "scrapvädret" återkomma.
Det spås regn imorgon.
Behöver nog städa lite också!
Hoppas du kan hitta lite inspiration
till eget skapande!
Ha det gott!!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Vilket underbart vackert mönsterpapper du har använt dig av! Det passar ju perfekt till ett julkort med ditt tjusiga kuvert till! Ett fantastiskt kort!
Kram

2015-07-05 @ 22:57:40
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Hoppas ni hade en härlig vecka i Stockholm:) Har faktiskt saknat dig här på bloggen.
Julkortet du visar idag blev sååååå vackert med det motivet och det underbara pappret:))Snyggt med de guldiga dekorationerna:)) Och kuvertet blev ju supervackert:)))))
Skönt nu när det blivit lite svalare och att man orkar lite mer;)

Ha nu en skön dag vännen:)
Kramizar Marie

2015-07-06 @ 12:56:35
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0