8 juli -15 En rolig utmaning.....

.....var jag med i förra veckan.
Det var 48-timmars - utmaningen
som hade den: att göra ett alster av
återvunnet material.
 
Jag hade lite begränsat med sånt här i Björkebo
men letade i gömmorna
och så här blev det:
 
 
Jag gjorde kortbasen av en förpackningskartong 
till påslakan.
Jag klädde den med en grönmönstrad tapetbit.
Även de andra papperen på kortet
är tapetprover.
Jag stansade ut cirklar, scalloped cirklar
och fjärilar i tapet.
Chalkade med brun ögonskugga
och rouge med hjälp av tops.
Texten är en sparad kantremsa av ett Maja-papper.
Visst är tapetrosorna söta!?!
 
 
Efter utmaningstidens utgång
fortsatte jag och färdigställde kortet
på framsidan genom att sätta dit några halvpärlor
i vitt ocg blekrosa.
(Det var ju inte återvinning - men jag tyckte att det "lyfte" kortet.)
 
 
Även insidan dekorerades mest med tapeter,
några utstansade blommor, en somrig stämpel
och lite halvpärlor.
Skrivcirkeln är utstansad i ritpapper.
 
 
Även baksidan fick cirkeldekor
och en fjäril.
 
 
Jag vek ett kuvert av grön tapet
i en lite mörkare nyans,
så det blev kort och kuvert även idag!
 
Idag har vi haft heldagsregn här
men trots det blev det en toppendag!!
Åsa, Rosa och Annica åkte upp från Gävle
och anslöt till Monika och mig i Bollnäs
och sen for vi upp till Scrap & Ting
utanför Edsbyn.
Lite härlig shopping är ju aldrig fel!!
De andra besökta Kjells fotoutställning
medan jag fixade en sen lunch i Björkebo
och sen avslutade vi med l i t e mer shopping
på Majas i Rengsjö
innan Gävleborna for åt sitt håll
och Monika o jag hem var och en till sig.
 
Tänk så härligt det kan vara med en regnvädersdag ;-)
Kramar till dig!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ja idag har det regnat ordentligt! Så trevligt ni verkar ha haft idag, perfekt shoppingväder;)
Hoppas du hittade lite scrapgodis:)) Jag var en sväng på Panduro idag och köpte en del vanliga cardstock i olika färger.

Läckert kort du fick ihop av återvunnet material:))
Vackra dies och snygga tapetbitar:))

Ha en fin dag imorgon:)
Kramizar Marie

2015-07-08 @ 22:55:27
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Vilket härligt kort igen Av det återvunna 😄 blev kanon bra:))) kramar

2015-07-09 @ 01:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0