11 juni -15 Sista studenten ut för detta år.....

Idag har vi firat "lilla Anna"
som jag nog nu får sluta kalla henne ;-)
Även imorgon har vi en Anna att gratulera,
vår granntjej.
(Annars är morgondagens stora begivenhet
yngsta barnbarnets studentexamen)
 
 
Ett härligt blågult papper fick bli
både kuvert och bakgrund på kortet
(efter lite pusslande).
Kortbas i mörkblå cardstock.
 
 
Karin Zanders fina studentpippi får vara med
på Annas kort.
Den digisen går att köpa av Strömstads scrapbooking.
Färglagd med Distress Markers och vattenpensel
och möss-skärmen är blank av Glossy Accent.
Mössan glittrad med Vink of Stella Clear.
Motivet är utstansat med en die från Lawn Fawn.
 
 
Närbild på rosenklustret
och den fina uystansade kanten
på den blå cardstockkanten runt motivet.
Den är stansad med en spellis.
 
 
En blomma bakom hörnet
fastsatt med en fin brad
och glittriga bokstavsstickers.
 
 
Några rosor till, guldprickar
och mera glitterbokstäver och -siffror.
 
 
Skrivrutan stansade jag ut i ritpapper
med samma Spellbinderdie.
Ett par studentstämplar och
några platta blommor.
 
 
Kuvertet fick en av Åsas fina poststämplar.
 
 
Papperet räckte även till en bit på baksidan.
 
 
Här ser du kortet och kuvertet.
Hoppas Anna gillar det!
 
Nu får det vara slut med studentkort för iår!
Veckans julkort blir nästa utmaning ;-)
Känns l i t e motigt nu när sommaren äntligen kommit!
Få se om jag håller ut .....
 
Ha det gott min vän!
Njut av den ljusa tid vi har nu!
Var rädda om varann!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Fantastiskt fint studentkort i härliga färger och med många fina detaljer. Den där pippin har blivit väldans poppis har jag sett. Nästan så att jag också blir sugen på att färglägga en sån ;)
Kram

2015-06-12 @ 23:48:45
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Och här har vi ännu ett underbart vackert studentkort:)) Jätte fina papper, stämpel och dekorationer:))Läcker Spellbinder die:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-06-16 @ 12:54:37
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0