22 juni -15 Krya på dig.....

En scrapvän blev mycket sjuk
och behövde uppmuntras, tyckte jag,
så idag dimper ett kort ner
i hennes brevlåda.
Tyvärr hörde jag igår att hon inte är hemma
utan på sjukhus i Stockholm :((
Hoppas hon kan se sitt kort i mobilen idag
och känna att jag tänker på henne!
 
 
Eftersom jag ska på scrapträff i Heby på lördag
har jag det mesta av mina saker i Gävle än
fast vi flyttat upp till vårt älskade Björkebo,
men det finns ju lite i gömmorna här också ;-)
 
Köpte de här fina blommorna på Panduros rea
och såg att de passade bra
till ett av Åsas "avlagda" mönsterpapper
som låg i skåpet här.
 
Krya på dig-stämpeln kommer från Pysseldags
och den lilla runda poststämpeln
är Åsas och finns här.
 
 
Skrivrutan är stansad med samma spellis 
som den blå kanten bakom poststämpeln
men den största i setet.
Textstämpeln kommer från InkyWings.
Fjärilen är stansad med en stans från Martha Stewart.
 
 
Baksidan - och så naturligtvis....
 
 
....ett kuvert! 
Det här "avlagda" Åsa-papperet gillade jag skarpt!!
Oj så snyggt till kuvert!!
 
 
T o m framsidan av kuvertet
fick lite mönster i hörnen.
Jag hoppas nu att kortet och kuvertet når sin adressat
både i digital form
och in real life
och att hon får lite uppmuntran
och hjälp på sjukhuset
att bli piggare igen!
Inte kul att behöva ligga på sjukhus över midsommar :((
 
Jag känner mig otroligt privilegierad
som fått njuta midsommarfröjder i Hälsingland
och t o m haft sol och varmt!!
(Idag regnar det igen....)
 
Nu är jag lite på G igen i bloggen
efter trädgårdspyssel, flytt till Björkebo
och midsommarfröjder!
Kram och...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Åh, vilket underbart vackert och uppiggande kort med kuvert! Din vän som får detta kort kommer säkert att känna sig lite piggare bara av att få det :)

Jag gillar stämplarna du har använt så jag ska kika om de finns kvar och eventuellt handla...igen...klickade nyss vilt inne hos py hobby så jag borde inte... ;)
Kram!

2015-06-22 @ 12:46:09
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Sindra

Tur för min plånbok att stämpeln tydligen är slut eftersom jag inte hittade den i shopen ;)
Kram

2015-06-22 @ 12:51:05
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så gulligt av dig att göra ett kort till din vän som ligger på sjukhus:) Kortet blev sååå vackert. Det pappret var så fint:))Tagen på kortet blev jätte fin:)) Hoppas hon kryar på sig snart.

Må så gott
Kramizar Marie

2015-06-22 @ 21:41:44
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Evas pyssel

Kuvertet blev verkligen en "tiopoängare". Väldans snyggt. och kortet var också fint och så omtänksamt.
Kram Eva

2015-06-22 @ 22:24:04
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0