23 juni -15 Flera sjuklingar....

....är det nu, trots "sommarvärmen",
eller kanske den kyliga våren.
 
En vän här i vår "sommarvärld"
fick lunginflammation strax före påsk
och har inte blivit bra förrän alldeles nyss
trots antibiotika och god vård.
Precis detsamma har drabbat
en av mina grannar hemma i Gävle.
Lite konstigt är det!
 
Scrapvänner har också drabbats
och jag fortsätter med 
Krya-på-dig-korten:
 
 
En lite humoristisk stämpel från Skogstokiga
fick vara med här.
 
 
Åsas poststämpel monterades på 3D-kuddar
 på en "blomskylt".
Kanterna på den har jag böjt upp lite
med hjälp av skaftet på en virknål.
Silverfärgat hörn och halvpärlor i silver.
 
 
Satte en blå blomma under mönsterpappershörnet
och fäste den med en fin emaljbrad.
Den lilla Krya-stämpeln är från Pysseldags.
 
 
Ja, mottagaren till det här kortet blir knappast frisk
av raggsockor och en kopp te,
men en kram kan väl aldrig skada
i alla fall!
 
 
 Baksidan på kortet
med min fina namnetikett
som Åsa o hennes Magnus gjort åt mig på datorn.
 
 
Somrigt härligt blommigt kuvert.
 
,
 
Kort och kuvert är redan på väg,
ja, i alla fall lagt i brevlådan.
Hoppas det skänker lite glädje
till en sjuk scrapvän!!
 
Själv är jag lyckligtvis pigg och frisk
och allergisäsongen är över för detta år.
Njuter av att kunna vara ute 
och ta långpromenader, 
som är en av våra favoritsysselsättningar!
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men så himla charmigt kort verkligen. Underbart! :)

Kraaaaam
Marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-06-23 @ 22:16:30
Postat av: Kerstin Brännström

Kul o fantastiskt fint kort!

2015-06-23 @ 23:22:44
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhh! såååå läckert Krya på dig kort, me like:)) Den skogstokiga stämpeln var ju sååå söt:)) Och du har färglagt den såååå fint:) Papprena och dekorationerna, så snyggt. Så även kuvertet:))
Tack för dina rara kommentarer inne hos mig, blir såååå glad varje gång:)))))

Hoppas nu ni får en skön och fin sommar uppe i Björkebo:))

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2015-06-24 @ 13:21:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0