24 juni -15 Halvvägs till jul....

Ja, idag är det ju precis
ett halvår kvar till julafton ;-)
Då passar det väl bra med  veckans julkort:
 
 
Jag berättade ju igår att jag ofta får
"avlagda mönsterpapper" av Åsa.
Innan jag åkte till Björkebo
kom hon med en hög julpapper och bilder bl a.
De här papperen är av märket Ridderheim
men det är inte alltid jag vet
vilket fabrikat det är på "spillpapper".
Ett ganska "clean and simple"-kort tyckte jag
passade bra med dessa fina papper.
Älskar dessa fina renar!!
Den fina God Jul-stämpeln är en present från Åsa - TACK! - Love it!
 
De små "knapparna" i chipboard
fanns i min "juldekorlåda"
och följde nog med ett papper för många år sen.
Halvpärlor i guld.
Någon kommenterade silverpärlorna igår
och hade inte sett såna -
de, liksom de här, är köpta på Panduro.
 
 
Insidan på kortet fick ett liknande upplägg.
Det beige papperet bakom skrivrutan
är ett tapetprov.
Har använt det till kuvert också.
(Åsa tänker ju inte på hur papperen passar till kuvert
när hon köper - eller skär ;-) . )
 
 
Kuvertet fick en Åsa-stämpel på fliken.
 
 
Idag har jag använt en stämpel
för att göra min namnetikett.
Den har jag fått av min scrapvän Sofia.
 
 
Här är alltså veckans julkort och kuvert - högen växer!
Någon undrade över min flit (och knas)
att göra julkort året om,
men gissa om jag var glad över det i fjol
då det fanns en riktigt stor hög i oktober
när jag började planera julen.
Jag skickar minst 70 julkort,
så det blir en hel del att göra i oktober- november ändå!!
 
Efter en regnig dag 
har vi nu en underbart solig kväll.
Får nog bli en kvällspromenad också
fast vi redan gått 6 km idag.
Hoppas du njuter av sommaren,
sån den nu är!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Becca

Vilket fint papper och kortets helhet är superfint.

2015-06-24 @ 23:14:22
URL: http://beccapysslar.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ja, nu är det bara 6 månader kvar till jul!
Hoppas bara vi får en lite bättre sommar än vad det är just nu. Ditt julkort blev verkligen jätte fint:)) Pappret med renarna på är sååå vackra:))även de små chipboard knapparna:)) Dina kuvert blir oxå så snygga:)) Du är verkligen flitig med julkorten:))
Igår passade vi på att göra våran trädgård, det regnade inte;) Vi har en lång pilhäck som jag klippte igår. Den växer som "ogräs" det var andra gången i år som jag klippte den. Vi rensade ordentligt oxå överallt. Vi gick inte in förrens 22.30, då började det bli mörkt;) Det blev så fint överallt:))
Jag tycker det är häftigt när tjejer som ditt barnbarn jobbar mer med "kill" relaterade jobb;)
Hoppas nu att det går bra för henne:))

Ha en fin dag i Björkebo:)
Kramizar Marie

2015-06-25 @ 12:01:39
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0