1 mars -15 Litet kort i silver och guld....

....har jag gjort idag.
En vän har förlorat en sjal jag stickat
och nu har jag stickat en ny
och skickat till henne i England idag.
 
Sjalen var ljust silvergrå
och då tyckte jag det passade 
med ett kort i silver och guld.
 
 
Det blev ett kort i lite annorlunda format idag.
Det är 15x11cm och vikt i överkanten
och basen är vit cardstock.
Eftersom det hjärtmönstrade papperet
har så distinkt mönster
fick dekoren bli lite sparsam.
 
Det silverfärgade papperet bakom mönsterpapperet
har jag stansat i nederkanten
med en Fiskars-stans.
Fjärilen är stansad med en Martha Stewart-stans
och fotohörnen från QuickKutz i brunt
fick en duvning med gulddynan
för att dämpa ner och ljusa upp de bruna hörnen.
 
 
Blomhörnet har guldiga blommor
stansade och embossade med stansar
från Floral Punch,
där den ena stansar ut och den andra embossar.
I mitten har jag satt bruna rhinestones.
 
Bladen och spiralskruven 
kommer från Petaloo och är ett fynd
från Lilla Handarbetsbodens REA
i somras.
Lite pärlspray fick plats i buketten också.
 
Imorgon lovar jag att dela med mig lite bilder
från vår Nice vecka.
Välkommen åter då!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Vilket fint och passande kort till Janet. Gullig du var som stickade en ny sjal. <3
Ha en fin vecka, hoppas vi ses nån dag.
Kram <3

2015-03-02 @ 07:31:33
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Titti

Verkligen snällt av dig att göra en ny sjal och kortet är så passande till den fin med färgerna
Kram från Titti

Postat av: Evas pyssel

Det var ett glänsande kort och tillsammans med sjalen värt guld för mottagaren.
Spännande med Nice, har aldrig varit där.
Kram Eva

2015-03-02 @ 10:05:39
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Men så gulligt av dig att sticka en ny schal och skicka iväg den till henne:) Och kortet du gjorde blev sååå läckert med alla hjärtan och den fina blomdekorationen:))Så glad hon ska bli.
Tack för den fina kommentaren inne hos mig, blev såååå glad:))
Jag är så nyfiken på korten från Frankrike;)

Ha en fin dag:)
Kramizar Marie

2015-03-02 @ 12:01:26
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: snojbi

Sååååå tjusigt

Kraaaam

2015-03-02 @ 18:14:46
URL: http://snojbi.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0