10 mars -15 DT-kort hos Helihak och mera vitt....

Idag bloggar jag som DT hos Helihak
med ett kort med en av Gunillas underbara vintagebilder,
denna gång med vackra rosor.
 
 
Om du klickar på länken här
Kommer du in till det inlägget
och får flera bilder och alla detaljer
om både kortet och kuvertet
och vad jag har använt.
 
Här i min egen blogg vill jag visa
ytterligare ett vitt kort:
 
 
Jag har "lekt" med den linnestrukturerade sidan av cardstocken
omväxlande med den släta.
Jag har byggt lager på lager med 3D-kuddar mellan.
Cirkeln och scallopedcirkeln är stansade med
Cherry Lynn-dies Silver Stacker Layers
och Stackers Nesting Dies (den scalloped)
I två hörn satte jag pärlswirls från Panduro.
De kommer som en lång "girlang"
och man kan klippa de bitar man vill ha.
De vackra bladen har jag fått av en scrapvän.
 
 
Här har jag använt en embossdie med fåglar
som jag fått i nån scraptidning.
Runt den har jag klistrat små vita pärlor.
De är så lätta att jobba med för de sitter på en limsträng -
bara att klippa av lagom långt och sätta fast!
 
 
I två av hörnen har jag satt fina hörn
utstansade med Marianne Design LR0200
med släta sidan upp.
Pårlor här också.
 
 
Även insidan fick fågeltema.
De söta turturduvorna i övre hörnet
finns med i ett die-set: Sizzix Thinlits 659006
Buren och pippin i nedre hörnet är stansat
med en die från Joy Crafts 6003/0034.
Fåglarna fick ögon av pearlmakerpärlor
och jag satte också såna längs kanten på skrivytan.
 
 
Beställaren ville ha kuvert också.
Vita kuvert är ju inte så kul, men kan göras lite roligare
med en scalloped kant.
Jag använder de kvadratiska Stackers Nestting Dies
och delar den på diagonalen.
Så får jag "pynt" till två kuvert - smart va?
 
 
Framsidan av kuvertet fick också en pippi!!
Marianne DesignLR0137 heter dien.
 
Att fota vita kort i gråväder är inte lätt - de ser grå ut -
men det är de inte!!!
Har köpt en dagsljuslampa - får pröva den nån dag.
Tills dess får du ta till fantasin!
 
Nu har alhängena börjat släppa sina pollen
så jag känner mig som i början av en superförkylning :(
Får glädja mig åt att jag har en inomhushobby,
att den här snuvan inte smittar
och att jag snart åker till fjälls!
 
Lämna gärna en rad innan du går - det gör mig så glad!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Charlotta / La Vikinga

Det blev ett riktigt romantiskt kort i kärlekens tecken det där vita! Jg sparar det som inspiration till när jag ska göra bröllopskort nästa gång!

Charlotta / La Vikinga

2015-03-10 @ 21:42:33
URL: http://lavikingascrapp.blogspot.se/
Postat av: Sindra

Det vita kortet är helt underbart! Det är det översta också, men det har jag ju redan talat om för dig! :D
Kram!

2015-03-10 @ 22:11:39
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Verkligen elegant med ett kort helt i vitt.
Stilrent :)
Kram Victoria

2015-03-11 @ 06:11:16
Postat av: Rose-Marie

Mycket smakfullt och stilrent!

2015-03-11 @ 07:30:06
URL: http://https://scraprose.wordpress.com
Postat av: Anonym

Woooow! vitt är ju sååå snyggt! Du har verkligen gjort ett snyggt jobb med alla lager. Kuvertet är oxå superfint. :)
Kram kram Maritha

2015-03-11 @ 17:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0