11 mars -15 Spurtar ikapp med julkorten....

Hade ju tänkt mig att även i år göra
"ett julkort i veckan"
men i februari med alla födelsedagar
och vår Nice-resa
pajade det hela.
 
Nu tar jag nya tag och jobbar ikapp!! ;-)
Lite enkla kort av REA-papper från Panduro
visar jag idag (för v 8 + 9)
 
 
Det här motivet fanns på papperet
och jag gillade de söta djuren.
Papperet i bakgrunden är baksidan på samma papper.
 
 
Kuvertet fick bli av en specialdesign idag
p g a hur mönstret på papperet var 
- bara i nederkanden -
 
 
Insidan med likadant papper som på framsidan,
en cirkel av ritpapper att skriva på
en julstämpel och ett litet hjärta.
 
 
Kortet och kuvertet.
 
Orkar du ett till?
 
 
Även detta är Panduros REA-papper.
Räven fanns på ena sidan av papperet,
stjärnorna på den andra.
Klippte till ett par flugsvampar på fri hand -
vet inte vad de har med jul att göra,
men den bredvid räven behövde ju kompisar ;-)
 
 
Till insidan använde jag "hålet" från den röda kanten
jag stansat till framsidan.
(Den andra röda kanten under motivet
är stansad ur den mitten av den större.
Den täcks ju av den med stjärnor,
så det syns ju inte
och sparar cardstock och porto!!)
Lite spill av stjärnpapperet fick också vara med.
 
 
Baksidan fick samma God Jul-stämpel
och den röda bakgrunden till min namnstämpel
är stansad ur den lilla scalloped ovalen på framsidan ;-)
 
 
Tomtefar fick kika fram på kuvertfliken.
Skar av resten av tomten
och använde baksidan av papperet till dekoren istället ;-)
 
Kortet med sitt kuvert.
 
Har ett par julkort till klara,
så nu är jag i kapp igen!!
 
Imorgon har mitt yngsta barnbarn namnsdag
eftersom hon heter Matilda Viktoria.
Viktoria-kortet kan du se här i bloggen då.
Matildadagen är ju på lördag,
så ett till namnsdagskort ligger klart tills dess också.
Kom gärna in om du vill se!
Stort tack till dig som lämnat kommentarer!!
Det gör mig så glad!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeeeen åhhhh vilka fina!!!! Helt galet snygga verkligen.
.....och jag har inte fått upp nån fart alls med julkorten. Hjääälp; )

Kraaaaam Maritha

2015-03-11 @ 19:32:30
Postat av: Anonym

Tjusigt

2015-03-11 @ 20:48:15
Postat av: snojbi

Tjusigt

2015-03-11 @ 20:48:39
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Wow! såååå läckra julkort med vackra papper, dies och dekorationer:))Djuren var sååå söta:)) Du är verkligen duktig att ta reda på allt papper:) Och dina kuvert blir såååå läckra, som vanligt:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-03-11 @ 22:33:25
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Jättefina kort!

2015-03-12 @ 16:47:27
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0