13 mars -15 Olycksdag eller.....

Har hamnat i ett "spillpappersstim"!
Du har säkert förstått att jag har svårt att slänga
minsta lilla mönsterpapperspappersbit ;-)
De KAN ju komma till användning!!
Inte för att jag saknar mönsterpapper - ICKE -
men - man vet ju aldrig!!!
 
Mina scrapvänner här i Gävle
känner ju till min svaghet
och erbjuder ofta med sitt spill efter träffarna.
 
Det här kortet blev till av de remsor
goa Sofia skänkte mig i lördags:
 
 
Blev så inspirerad av den ljuvliga färgskalan
och satte mig redan på söndagsmorgonen och började pussla.
 
Motivet är en gammal hÄnglar & stÄnglar-stämpel
färglagd med akvarellfärger
ur min lilla 12-bitarslåda.
Det låg färdigfärglagt i mitt "färdiga-motiv-kuvert"
och väntade på "rätt tillfälle"
Papperet bakom bilden är spill
från ett av korten jag gjorde på träffen.
 
Idag har jag inget kuvert att visa
för det räckte remsorna inte till ;-)
 
Tänkte istället visa min spillpappersförvaring.
Den är inte vacker men såå praktisk
och lätt att använda
och gör att mina spillpapper
både blir insorterade
och sedan använda!!
 
 
Så här förvarar jag mina mönsterpapper.
Har ställt en avlags bokhylla från Åsa 
på ryggen på rullplattor från Lidl.
Då går den bra att dra fram från sin plats under skrivbordet.
Har flera pappersförvaringar i plast
som du ser.
 
 
Vissa papper är sorterade efter fabrikat,
andra efter färg.
 
 
Eftersom jag gör kuvert till de flesta av mina kort
brukar jag göra "kuvert/kort-kit"
med lämpliga papper o cardstock.
De står i en pappbox 12x12",
i en A4 plastmapp eller en plastpåse 12x12".
Boxen står på golvet bredvid skrivbordet, lätt tillgänglig.
 
När ett kort blivit färdigt städar jag bordet
och sorterar in pappersspill i lämpliga kit.
Lätt som en plätt - och därför blir det gjort!
 
 
Ibland passar papperen inte ihop med något av kiten
men passar ihop med varandra,
då lägger jag dem i en plastmapp
i en vanlig tidskriftssamlare bredvid den större pappboxen.
Vissa spillpapper från nya projekt kan handla där också förstås.
 
 
Sista anhalten för bitar som "inte passar in"
är en dokumentsamlare.
Ganska full som du ser!!
 
 
 
Där stoppar jag ner alla små (och ibland lite större) bitar
i färgmarkerade fack.
Inte så tjusigt och vackert dekorerat ;-)
men praktiskt och användbart!!
Det är alltså här jag letar
när jag behöver nåt litet färgmatchande -
eller kanske vill utmana mig själv att göra något
av enbart "spillpapper"!!
 
Ja, nu vet du hur knäpp jag är
men det ska ju finnas folk till allt!!! ;-)
 
Vore kul att veta hur du gör!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Så snyggt kort! Jag är tyvärr dålig på att använda spillpapper. Den högen bara växer och växer... ;)

Smarta spillpappersförvaringar har du också. :)
Kram!

2015-03-13 @ 15:46:47
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Riktigt mysigt kort och skönt att höra att nån är duktig på att använda spillbitarna.....jag är INTE det!!! :)

Kraaaaam Maritha

2015-03-13 @ 15:52:40
Postat av: Iffa

Sött och fint kort!
Så bra och organiserad förvaring!! Hopplös på att använda spillbitar här men nu Har du fått mig stt vilja skärpa till mig på den fronten :)
Kram iffa

2015-03-13 @ 21:09:25
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Färgsorterat spill, ja det ska jag nog ta och fixa! Nu är allt huller om buller i en låda. tack för tipset :D
KRAM Rosa

2015-03-13 @ 22:42:29
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Sofia

Härligt att spillet kom till användning! Ett oerhört vackert kort!! Kram

2015-03-13 @ 22:59:52
URL: http://sofiascrap.blogspot.se
Postat av: Evas pyssel

Ha ha ! Där fick jag en fantastisk lektion för här tas också spillbitar tillvara.Jag borde sortera upp som du gjort i olika fack. Nu bläddrar jag genom högen gång på gång. Vi pratar mycket förvaring på våra träffar . Senast hur man förvarar allt smått. Jag hittade på Biltema en förvaringsväska med två sidor och jag tror att många föll för den. Vi får väl se på nästa träff.
Till mina stora mönsterpapper har jag en tidskriftsamlare väggmodell i flera våningar.Såklart har varje färg sitt fack.
Det är verkligen roligt att sortera sina saker och jag tänker ofta att det ligger i min lärarroll.
Ha en fin helg. Kram Eva

2015-03-14 @ 09:46:38
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt vackert spillpappers kort i härliga papper och färger:))Stämpeln har du färglagt så snyggt också:)Älskar solrosor:)
Ungefär så gör jag också med mina spillpapper, sorterar in dem i olika fack. Om jag använder dem....nja, men jag har blivit bättre på det;) Jag stansar ut rätt mycket med olika dies, och det är ju bra;) Jag slänger dem inte i alla fall:)

Hoppas nu ni får en härlig fjällsemester med mycket sol:)))

Kramizar Marie

2015-03-14 @ 11:03:55
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0