30 mars -15 Generösa scrapvänner....

...finns det ju ganska gott om har jag märkt!
Det är för det allra mesta så trevlig ton
i scrapgrupper på nätet
och många delar med sig av tips och trix.
 
I vårt scrapgäng här i Gävle
händer det ofta att vi också delar med oss
av sånt vi har "för mycket av",
eller ser passar bra för någon annan i gänget.
 
Jag fick så underbara "kuvertpapper"
av gulliga Elisabet/Gobiten
på en träff nyss. Kolla!!
 
 
Visst blev det helt underbart, kuvertet!
 
 
Valde en liten söt hÄngel,
som jag färglagde under våra fjällveckor.
Vimpeln i mitten på kortet är baksidan av mönsterpapperet.
Kram-dien är en ny från Engströms.
Deras eget märke heter Mandys
och finns hos flera olika butiker.
 
 
I blomhörnet finns blad som jag också fått
av en vän i scrapgänget.
Jag har klippt isär grenen
för att få bladen där jag ville ha dem.
Pärlsprayen har jag fått av Åsa/Asamia, vår dotter.
 
 
Kortets insida.
 
 
Baksidan....
 
 
....och kortet med sitt kuvert!
 
Här regnar det iskallt och blåser.
De flesta klagar över vårens pauserande
men jag njuter - pollen flyger inte omkring när det är blött ;-)
Har alltså gått en l å n g och härlig promenad i regnet idag.
Tänk så skönt att vi alla är olika!!
Hoppas du har det bra och hittar något att göra
hur nu vädret än är.
Jag har det ju så bra
att om det är soligt och fullt med pollen
kan jag alltid sätta mig i källaren och göra lite kort ;-)
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Awwww vilken sötnos det där var då.... :) härliga färger och snygga dekos.
Bra att du har en plan ifall pollen går till attack ;)

Kram kram
Marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-03-30 @ 20:31:15
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert kort:) hÄngla stämpeln har du färglagt sååååå fint:)) Det var ju bra att du hade med dig pyssel upp till fjällen;)
Visst är det gulligt när man får lite grejer av sina scrapvänner, som man kan använda:))Snygga papper, dies och dekorationer:) Jag tyckte Kram dien var sååå fin:))

Skönt för dig att det inte är så mycket pollen ute än:) Tack för din rara kommentar inne hos mig, blir så glad:)))

Ha en fin dag:)
Kramizar Marie

2015-03-31 @ 10:58:44
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Titti

Verkligen fint hängla stämpeln har du målat så fint och kram die är så fin Ha det så gott.
Kram från Titti

Postat av: Anonym

Jättefint Margareta❤️

2015-03-31 @ 19:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0